سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان جنوبی:

۹۰ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان واریز شد

خواجوی گفت: پارسال اعتبارات واریزی به حساب دهیاری‌های خراسان جنوبی ۹۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان جنوبی در همایش شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌های شهرستان درمیان گفت: پارسال اعتبارات واریزی به حساب دهیاری‌های استان، ۹۰ میلیارد تومان بوده است که اعتبارات اختصاص یافته به دهیاری‌ها باید در سرفصل‌ها و ردیف‌های مشخص شده هزینه شوند تا انحرافی در منابع نداشته باشیم.

او گفت: هیئت های اندیشه‌ورز در سطح محلی به خوبی تشکیل نشده است که مجدد دستورالعمل تشکیل این هیئت ها در روستا‌ها را ابلاغ خواهیم کرد تا استفاده بهینه داشته باشیم.

خواجوی گفت: گرچه در سال‌های گذشته با کمبود شدید اعتبارات دهیاری مواجه بودیم، اما امسال با تصویب ماده ۴۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده اعتبار خوبی برای دهیاری‌های استان تصویب شده که طی سه مرحله از این محل توزیع اعتبار خواهیم داشت.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان جنوبی گفت: اعضای شورای اسلامی روستا‌ها در زمینه خرید و فروش زمین ورود پیدا نکنند، این مقوله مربوط به بنیاد مسکن است و در این زمینه مشکلات زیادی در استان پیش آمده است، تلاش ما این است که اخذ هزینه تفکیک اراضی به دهیاری‌ها واگذار شود تا درآمد هر چند اندکی از این محل داشته باشند.

او گفت: همچنین استفاده از مهر شورا‌ها خارج از حوزه اختیارات و وظایف قانونی، تخلف است و حتما اعضای شورای اسلامی این موضوع را مدنظر قرار دهند.

خواجوی گفت: اعضای شورای اسلامی هرچه بر مجموعه قوانین بیشتر اشراف داشته باشند، تخلف کمتری صورت می‌گیرد و مسیر برای پیگیری‌ها هم راحت‌تر می شود.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان جنوبی گفت: امسال ۲۰۲ میلیارد تومان اعتبار محرومیت‌زدایی برای آبرسانی به روستا‌های استان اختصاص یافته است.

او گفت: طرح های اولویت‌دار این شهرستان برای استفاده از ظرفیت بنیاد علوی  احصاء شده و تلاش ما این است که این طرح‌ها طی ۲ سال آینده به مرحله پایانی برسد.

خواجوی گفت: روستا‌های دارای شورای استان ۹۰۴ روستا با ۲ هزار و ۶۷۸ عضو است و از سه هزار و ۵۵۵ آبادی‌ استان هزار و ۷۷۶ آبادی دارای سکنه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.