سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از پروژه آبرسانی به دهدشت غربی با تزریق اعتبار

فرماندار کهگیلویه گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان به طرح در دست اجرای آبرسانی دهدشت غربی اختصاص یافت که این اعتبار روند اجرایی طرح را شتاب خواهد بخشید.

سید عبد العزیز موسوی پیش بینی  کرد با تزریق این میزان اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۲ طرح به بهره برداری برسد و مردم منطقه از نعمت آب سالم  و اشتغال پایدار برخوردار شوند.

او می گوید: بیش از یک دهه از عمر پروژه آبرسانی حومه غربی شهرستان کهگیلویه می گذرد و این طرح بزرگ و تاثیرگذار با تزریق قطره چکانی اعتبارات تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته موسوی، حوزه دهدشت غربی شهرستان کهگیلویه با مساحت هفت هزار هکتار، دارای ظرفیت های زیادی در زمینه کشاورزی است که با بهره برداری از این طرح شاهد رونق توسعه کشاورزی خواهیم بود.

فرماندار کهگیلویه گفت: با اجرای طرح آبرسانی، آب مورد نیاز این اراضی به روش های تحت فشار و ثقلی تامین خواهد شد.

رئیس منابع آب شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه پروژه آبرسانی به دهدشت غربی با هدف تامین آب اراضی دهدشت غربی شامل روستاهای لیر بزرگ، لیر کوچک و حوزه چنگلوا شروع شده است، گفت: با اجرای این پروژه شاهد تنوع‌ تولید محصولات خواهیم بود.

سید هادی خاضعی می گوید: مرحله اولیه این طرح شامل ایستگاه پمپاژ ثانویه، مخزن پنج هزار متر مکعبی، محوطه سازی و قسمتی از خط انتقال در حال حاضر حدود ۵۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او گفت: عملیات مرحله دوم این پروژه شامل سد انحرافی، آبگیر و اصلاح پمپاژ اولیه است.

به گفته خاضعی، پیش بینی می شود با توجه به سفر هیات دولت و تامین اعتبار  روند اجرایی آن  تسریع داده خواهد شد.

شهرستان کهگیلویه با ۱۵۳هزار تن جمعیت بیش از ۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که درصد کمی از این اراضی آبی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.