سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش ۳۰ عنوان مهارت هنری در مناطق کم برخوردار چهارمحال و بختیاری

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۰ عنوان مهارت‌ هنری در شش منطقه کم برخوردار استان به طور رایگان به علاقمندان آموزش داده می‌شود.

آقای فرجی گفت: مرحله نخست طرح آموزش رایگان مهارت‌های هنری پیش از این به منظور توسعه کسب‌وکار‌های فرهنگی و هنری و کشف استعداد‌ها از سوی دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۱۱ استان اجرا شد و با توجه به استقبال مطلوب علاقمندان، این طرح در مرحله دوم در ۹ استان دیگر از جمله چهارمحال و بختیاری نیز اجرا می‌شود.

در این مرحله ۱۲ شهر و روستای خارج از مرکز استان به عنوان مراکز اجرای طرح به دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت خانه معرفی شد.


بیشتر بخوانید


در حال حاضر با تایید وزارتخانه، علاقمندان در چلگرد، جونقان، باباحیدر، خانمیرزا، ناغان و سورشجان می‌توانند برای نام‌نویسی در این طرح اقدام کنند.

سفالگری، لعابکاری و تزئین روی سفال، کاشی‌کاری، معرق چوب، فرهنگ و آداب خانه‌داری، نوازندگی ساز‌های بومی و محلی، آموزش تئوری موسیقی، طراحی گرافیک رنگی، انیمیشن، مربیگری نقاشی کودک و گویندگی و فن بیان بخشی از ۳۰ عنوان مهارت هنری تعریف شده در این طرح است.

برنامه آموزشی بر اساس نوع مهارت و تعداد متقاضیان ممکن است به صورت حضوری و یا مجازی و با حضور استادان ملی و استانی به اجرا درآید و زمان برگزاری دوره‌ها به زودی اعلام خواهد شد.

گواهینامه پایان دوره برای افراد شرکت‌کننده در این دوره‌ها صادر می‌شود.

جاماندگان از ادامه تحصیل در دوره متوسطه با شرکت در این دوره‌ها و پس از کسب مهارت لازم می‌توانند در آزمون‌های ادواری ثبت‌نام و شرکت کنند که در صورت قبولی و دریافت گواهینامه مهارتی این امکان وجود دارد که با ارائه گواهینامه به وزارت آموزش‌وپرورش، دیپلم کار و دانش برای آنان لحاظ شود.

علاقمندان می‌توانند بدون در نظر گرفتن شرایط سنی و تحصیلی با مراجعه به نشانی https://amoozesh.azmoonehonar.ir برای نام‌نویسی در طرح آموزش رایگان مهارت‌های مختلف هنری اقدام کنند.

در مرحله دوم طرح آموزش رایگان مهارت‌های مختلف هنری علاوه بر چهارمحال و بختیاری، علاقمندان ساکن در تعدادی از شهر‌ها و روستا‌های واقع شده در استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، کرمان، گلستان، کردستان، کرمانشاه، همدان و اردبیل نیز از مزایای این طرح بهره‌مند می‌شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.