سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهاسازی زنبور براکون و تریکوگراما در فردیس برای مقابله با آفات

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس گفت: برای مقابله با بیولوژیک با آفات ، زنبور براکون و تریکوگراما در سطح ۲۵ هکتار از باغات این شهرستان رهاسازی شده است.

آقای علیرضا بدری گفت: به منطور مدیریت تلفیقی مبارزه با آفات به ویژه آفت هلیوتیس زنبور براکون وتریکو گراما در سطح ۲۵ هکتار رها سازی شد.

او گفت: هدف از اجرای این عملیات را استفاده از روش‌های غیرشیمیایی و بیولوژیک به منظور کنترل بهینه آفات و کاهش مصرف بی رویه سموم و حفظ محیط زیست است.

آقای بدری گفت: تلاش‌های کارشناسان کلینیک‌های گیاهپزشکی و کارشناسان حفظ نباتات در سال‌های اخیر بر ترویج استفاده از روش‌های غیر شیمیایی در بین کشاورزان و باغداران فردیس معطوف شده است.

او می گوید: کشاورزان و افراد علاقه‌مند به استفاده از روش مبارزه بیولوژیک با آفات می‌توانند به جهاد کشاورزی فردیس مراجعه کنند.

آقای بدری گفت:   این طرح در جهت ارائه خدمات گیاهپزشکی به صورت شبکه مراقبت و پیش آگاهی از طریق تله گذاری برای شناسایی آفات کلیدی در سطح مزارع و باغات شهرستان فردیس در حال اجرا است.

به گفته مدیر جهادکشاورزی فردیس  با توجه به این که بهترین روش برای کنترل عوامل خسارت زای گیاهی و کنترل تلفیقی مبارزه بیولوژیک است و در این زمینه آگاهی بخشی و آموزش کشاورزان و باغداران در اولویت قرار گرفته است.

شهرستان فردیس ۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.