سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بانوان توانمند روستایی و نمایشگاهی مملو از خلاقیت

بانوان‌ توانمند و کارآفرین بخش جره و بالاده شهرستان‌ کازرون‌ طی برگزاری نمایشگاهی ۱۴ روزه خلاقیت، هنر و توان خود را در معرض دید بازدید کنندگان‌ قرار دادند و با استقبال بی نظیری روبه رو شدند.

فتح الله اردشیری شهردار بخش جره و بالاده به عنوان مدیر و  برگزار کننده این نمایشگاه در حاشیه این نمایشگاه با اشاره به ظرفیت بالای این بخش در حوزه تولید و کارآفرینی گفت: طی بازدید از جشنواره کارآفرینان و تولیدکنندگان توانمند شهرستان کازرون‌ که در شهر تاریخی بیشاپور در ایام‌ نوروز برگزار شد که با  مشاهده حضور پر رنگ‌ بانوان توانمند بالاده در آن جشنواره  تصمیم‌ گرفتیم‌ این‌ برنامه  را در بخش پهناور بالاده نیز برگزار کنیم تا کارآفرینان‌ تولید کننده و توانمند و هنرمندان‌ خلاق بهتر شناسایی و معرفی شوند.

او گفت: با صحبت هایی که در همان‌ مکان با طیبه صداقتی، بانوی کارافرین  برتر کشوری داشتیم  با برگزاری جلسات و  مشورت با مسئولان کار شروع شد و این  نمایشگاه با تمام‌ سختی هایی که داشت برگزار شد و باز خورد و نتیجه بسیار خوبی داشت.

اردشیری گفت:  با برگزاری نمایشگاه کارآفرینان  به صورت مداوم در نظر داریم‌ غرفه ها  در مکانی مناسب و امن به صورت بازارچه برگزار شود.

شهردار جره و بالاده گفت: شهرداری با حمایت بخشداری و دیگر مسئولان بخش در نظر دارد مکانی مناسب و امن را در اختیار کارآفرینان و تولید کنندگان قرار دهد که نتیجه آن‌حمایت از مقوله اشتغال زایی و ایجاد رونق اقتصادی در این شرایط نابسامان‌ اقتصادی کشور است.

او گفت: کار همزمان‌ و زنده تولیدکنندگان در زمینه هایی از جمله  نمدبافی، گیوه دوزی، چرم‌دوزی، تولید کیف و کفش، دارهای بافتی گپه و قالی و  پخت انواع غذاهای محلی   در نمایشگاه و مشاهده شروع تا پایان‌ کار برای بازدید کنندگان بسیار جالب است.

اردشیری گفت: ایجاد کارگروه و شناسایی تک‌تک این‌ افراد و معرفی آن ها به عنوان افراد توانمند به جامعه از اهداف ما است که با تشکیل کارگروهی در فضای مجازی و با شعار جستجو گران کارگروه خاص تلاش در شناسایی و معرفی آن ها کرده ایم.

شهردار جره و بالاده با اشاره به تولیداتی در زمینه زعفران‌ بی نظیر منطقه، انواع میوه ها و سبزی خشک، انواع داروهای محلی، ترشی، انواع شیرینی ها و کیک، انواع مرباها، تولید انواع لبنیات، نان محلی، تولید انواع پرندگان‌ و مرغ محلی گفت: این تولیدات به دیگر شهرستان‌ها  برای تهیه اقلام‌ مورد نیاز مردم  را بی نیاز  می کند و  وجود هنرهایی از جمله گیوه دوزی، تویزه دوزی، حصیر بافی که زمان های گذشته مرسوم بوده است.

 

او با اشاره به مشکلاتی مانند بارش باران، خشکسالی، نبود درآمد کافی، نبود شغل مناسب و مشکل  بیکاری جوانان گفت: با توجه به این که درآمد بیشتر مردم این‌ منطقه از دامداری، دامپروری و کشاورزی است که با وجود مشکلاتی شرایط زندگی  سخت شده است، ایجاد زمینه  توسعه این‌ تولیدات و گسترش مشاغل خانگی و تولیدات داخلی و ایجاد رونق اقتصادی کمک بسیار مهمی به معیشت زندگی مردم‌  می کند که حمایت همه جانبه مردم و مسئولان را می طلبد.

حفظ اصالت محلی و معرفی آداب و رسوم از اهداف نمایشگاه کارآفرینی

اردشیری گفت: طیبه صداقتی، بانوی توانمند و موفق کشوری که جزء ۵ بانوی برتر در زمینه کارآفرینی و تولید و ایجاد مشاغل خانگی بوده که  بیشترین تلاش و پیگیری را برای برگزاری این‌ نمایشگاه بر عهده داشته است.

شهردار جره و بالاده برپایی ۱۵ غرفه پر بار در این‌ نمایشگاه، شناسایی و معرفی بانوان‌ توانمند منطقه، ایجاد انگیزه در شکوفایی استعداد هایشانشان و همچنین معرفی و توسعه دستاوردهای بانوان با حفظ اصالت محلی طبق آداب و رسوم شرکت کنندگان در مناطق شهری، روستایی و عشایری را از هداف مهم این برنامه دانست.

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.