سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵ نشان جهانی، رهاورد ساواته کاران سبزواری از بلغارستان

رئیس هیات ورزش‌های رزمی سبزوار گفت: ورزشکاران سبزواری در کاپ آزاد جهانی ساواته که در کشور بلغارستان برگزار شد، موفق به کسب ۵ نشان رنگارنگ شدند.

ابوالفضل وحدتی گفت: این مسابقات با حضور ورزشکارانی از کشور‌های مختلف جهان شامل فرانسه، ایتالیا، آذربایجان، ترکیه، ازبکستان، صربستان، ایران و کامرون، در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و استایل‌های آسوت و کامبت به همراه مسابقه حرفه ای، برگزار شد.

او گفت: در این مسابقات که روز‌های ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار شد، تیم منتخب ساواته ایران موفق به کسب ۱۷ نشان طلا، نقره و برنز شد که از این میان، سهم ورزشکاران سبزواری ۵ نشان بود.

در رده سنی نوجوانان و جوانان، امیرحسام وحدتی در وزن ۴۵ کیلوگرم نشان طلا و سجاد دارینی در وزن ۴۸ کیلوگرم نشان برنز کسب کرد و در رده بزرگسالان، احسان فسنقری در ۶۰ کیلوگرم موفق به کسب ۲ نشان نقره و بنیامین وحدتی در وزن ۶۵ کیلوگرم نشان نقره این مسابقات را به دست آورد.

ساواته ورزشی الهام گرفته از مبارزات خیابانی، کشتی و مشابه کیک بوکسینگ، که در آن مبارز در هنگام مبارزه از کفش استفاده می­ کند. ورزش ساواته یک سبک فرانسوی است که در آن، رزمی­‌کاران با پوشیدن یونیفرمی ساده و رنگی به همراه کفشی مانند کشتی، از تکنیک­‌های دست و پا برای مبارزه استفاده می­ کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.