سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اینفانتینو مرگ ۶۵۰۰ نفر در پروژه‌های جام جهانی قطر را انکار کرد

رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) همچنان اصرار دارد که تنها سه نفر در جریان ساخت ورزشگاه‌های جام جهانی قطر جان باخته اند.

به گزارش سایت هلندی voetbalzone، جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا)، درست مانند ژانویه گذشته - تاکید کرد که تعداد واقعی کشته‌ها در پروژه‌های ساخت ورزشگاه‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حدود ۶۵۰۰ نفر است.

اینفانتینو در کنفرانسی در لس آنجلس در حالی که از پاسخ دادن به سؤالی در مورد شرایط کار در قطر طفره رفت، عنوان کرد که «کار‌های دیگر» ممکن است باعث مرگ این تعداد کارگر  شده باشند.

سازمان عفو بین‌الملل اوایل سال ۲۰۲۱ در گاردین اعلام کرد که تاکنون ۶۵۰۰ کارگر خارجی در قطر جان باخته‌اند.

وقتی در کنفرانس موسسه میلکن در لس آنجلس از اینفانتینو پرسیده شد که آیا فیفا از سود جام جهانی برای کمک به خانواده‌های کارگران متوفی استفاده خواهد کرد، او واکنش نشان داد.

اینفانتینو گفت: بگذارید یک چیز را صریح بگویم. وقتی در مورد این کار صحبت می‌کنیم، برای کسانی که این کار را انجام می‌دهند، عزت و احترام قائل هستیم. این کار خیریه نیست، قرار نیست به کسی چیزی بدهید. "

اینفانتینو افزود این باعث افتخار فیفا است که شرایط کاری یک و نیم میلیون نفر را تغییر می‌دهد.


بیشتر بخوانید



وقتی از اینفانتینو در مورد تعداد کشته شدگان در ساخت استادیوم‌ها پرسیده شد، اینفانتینو تاکید کرد که تنها سه نفر جان خود را از دست داده اند. بنابراین، این اظهارات مقام سوئیسی با بیانیه‌ای که ژانویه گذشته در شورای اروپا در استراسبورگ بیان کرد، مطابقت دارد.

اینفانتینو گفت: «ممکن است شش هزار نفر در فعالیت‌های دیگر جان خود را از دست داده باشند، اما فیفا پلیس جهان یا مسئول هر اتفاقی نیست. اما به لطف فیفا، به لطف فوتبال، ما شرایط یک و نیم میلیون کارگر را بهبود بخشیده ایم.

اینفانتینو اذعان کرد که وضعیت کارگران در قطر قبل از سال ۲۰۱۸ شبیه یک "سیستم برده داری مدرن" بود از آن زمان تاکنون چندین قانون جدید برای میزبانی جام جهانی وضع شده است. به عنوان مثال، در گرم‌ترین ساعات روز دیگر کار در زیر نور آفتاب ممنوع است، حداقل دستمزد عمومی در نظر گرفته شده است و گرفتن گذرنامه از کارمندان و کارگران خارجی توسط کارفرمایان برای این که دیگر نتوانند از کشورخارج شوند، ممنوع است. بر پرداخت دستمزد‌ها نیز با دقت بیشتری نظارت می‌شود و دولت قطر تشکیل شورا‌های مشارکت کارکنان را ترویج وتبلیغ می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.