سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز سفر هوایی به عتبات عالیات از چهار روز دیگر

اعزام هوایی زائران به عتبات عالیات از ۱۷ اردیبهشت آغاز می‌شود.

عباس اسماعیلی مدیر حج و زیارت مازندران گفت: پرواز‌های عتبات عالیات در مازندران از سرگرفته شده است و بر اساس برنامه‌ریزی پرواز روز شنبه از فرودگاه بین المللی شهدای ساری زائران مازندرانی را به عتبات عالیات خواهد برد.

از سرگیری اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات پس از دو سال وقفه بدلیل شیوع کرونا از ۲۳ آبان ماه پارسال آغاز شده بود اما با گسترش سویه اومیکرون مجددا با محدودیت همراه شد

پیش ثبت‌نام سفر‌های زیارتی به عتبات عالیات از 17 بهمن ماه پارسال آغاز شده بود و نتایج ثبت نام اينترنتی برای اعزام به عتبات عاليات اکنون در سایت http://atabat.haj.ir قابل مشاهده است

به گفته اسماعیلی تمامی زائران موظف هستند کارت واکسیناسیون خود را از سامانه وزارت بهداشت دریافت و ارائه کنند و داشتن تست منفی کرونا چه در زمان عزیمت و چه در زمان بازگشت الزامی است.

با وجود آمادگی سازمان حج و زیارت برای اعزام های زمینی و صحبت های شفاهی با مسئولان کشور میزبان مبنی بر بازگشایی مرزهای زمینی برای تشرف به عتبات، این مهم تاکنون صورت نگرفته و زائران در ماه‌های اخیر همگی به صورت هوایی به عراق عزیمت کردند.

مدیر حج و زیارت مازندران با هشدار نسبت به فعالیت دفاتر غیرمجاز زیارتی، گفت: لازم است زائران در این زمینه هوشیار باشند تا زائران دچار سردرگمی نشوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.