سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی گروه های حد واسط دخالت کننده در امور پزشکی به مراجع قضایی

اگر گروه های حد واسط در امور پزشکی دخالت کنند محل فعالیت آنها پلمب و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

گروه های حد واسط مانند کمک دندان پزشکان تجربی و حتی دندان ساز ها با تصویب قانون در مجلس امکان فعالیت در زمینه ساخت دندان های مصنوعی و پروتز دندان را دارند و ارائه اینگونه خدمات دخالت در امور پزشکی محسوب نشده و انجام این نوع اقدامات تخلف نیز محسوب نخواهد شد.

متاسفانه از گوشه و کنار اخباری مبنی بر دخالت برخی از دندان سازان تجربی و کمک دندان پزشکان تجربی در امور پزشکی و به خصوص کارهای زیبایی هستیم که متاسفانه مشکلاتی را برای مراجعه کنندگان ایجاد کرده است.

قاسم صادقی رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت گفت: مراکز دندان پزشکی که خدمات حوزه سلامت دهان و دندان توسط گروه های حد واسط مانند کمک دندان پزشک تجربی، بهدار تجربی و دندان ساز تجربی را ارائه می دهند، باید مجوز فعالیت از وزارت بهداشت را بگیرند. در این گروه ها مانندگروه پزشکی اگر تخلفی رخ دهد نیز بر اساس رویه های قانونی و جاری با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

او می گوید که در حال حاضر نزدیک به هزار کمک دندان پزشک تجربی، حدود ۱۷٠٠ نفر بهدار تجربی و نزدیک به ۴ هزار دندان ساز تجربی در کشور مشغول به ارائه خدمات در حوزه سلامت دهان و دندان مطابق دستورالعمل های ابلاغی هستند.

رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت اعلام کرد که برخی از این افراد گروه های حد واسط در دوران سالمندی هستند و بر اساس قانون وقت مجلس و اصلاحیه آن در سال ۶۶، در حال حاضر دو گروه از کمک دندان پزشکان متولد سال ۱۳۲۴ و قبل از ۱۳۲۴ که بهدار تجربی هستند می توانند  مشغول به ارائه خدمت باشند.

صادقی گفت:  بر اساس مصوبه مجلس این افراد مجوز ساخت پروتز دندان برای مراجعه کنندگان  را دارند و مجوز هیچ گونه دخالت در امور دندان پزشکی را طبق قانون نخواهند داشت. اگر گروه های حد واسط در امور پزشکی دخالت کنند محل فعالیت آنها پلمب و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.


بیشتر بخوانید:

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
7891
۰۸:۲۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
جناب اقای دکتر صادقی نظر به فرمایش حضرت عالی چهار هزار دندان ساز تجربی داریم. از این چهار هزار نفر فقط چهار نفرشان اسیر جنگی و دارای شماره صلیب سرخ هستند. از این چهار نفر فقط و فقط یک نفر در عراق به شماره 7891 زیر نظر پزشکان صلیب سرخ یا International Commitee of RedCross(ICRC) اموزش دیده و مسوول بیمارستان و مسوول فنی داروخانه و مترجم پزشکی مخصوص و مسوول کتابخانه اردوگاه کمپ هفت بوده و او من هستم. چهار حقوق مجزا داشتم ولی یک فلس هم نگرفتم. نامم اویسی بود ولی مشهور بودم به ابن دکتور. مرک منوال را خیلی خواندم اکسفورد ادونس را حفظ بودم. دکتر انوش اوان طوروسیان را اگر بشناسی معلم من بوده. از کودکی روی یونیت صندلی اس اس وایت بزرگ شدم. پدر خدا بیامرزم کمک دندان پزشک تجربی بود. 54 سالگی عمرش را به شما داد. دندان مادرم را وقتی من در شکمش بودم با امالگام سولیلا پر کرد. هنوز ان دندان غذا میجود. من الان 54 سال سن دارم ان دندان هم 54 ساله است و هنوز سالم است. تاریخ تولدم با تاریخ ازادیم یکیست. اول شهریور. روز پزشک. روز تولد ابو علی سینا. از اسارت که برگشتم به من گفت که بارها او را به زندان انداختید. 6 سال و 6 ماه و بیست و چهار روز برای این مرز و بوم اسارت کشیدم. دو پسر عمه هایم هم شهید شدند. این پدرم را که زندان میانداختید پدر یک اسیر بود و دایی دو شهید. شهید حسن افتخار و شهید محمد علی برهمن. پاپ ژان پل دوم از من توسط اسقف اعظمش تشکر حضوری کرد. ولی شما مرا حد واسط خطاب کردی. چرا؟ عموی گرامی من جناب اقای ایرج اویسی اولین یونیت صندلی دندان پزشکی ایران را تولید کرد. ملورین. تو برای این مملکت چه کرده ای؟ لاف از سخن چو در توان زد. ان نیک بود که پر توان زد. از این چهار دندان ساز تجربی در ایران که اسیر بودند فقط من پدرم و اجدادم در شغل دندان سازی و دندان پزشکی بوده اند و باقی شغل پدرشان این کار نبوده است. این منم که تو را روی این صندلی که روی ان تکیه زده ای کوبیده ام. وگرنه اگر نبود شهادت شهدا و اسارت اسرا بجای تو یک تکریتی ان جا مینشست و تو برای او کفش واکس میزدی. او هم بجای تشکر به تو سیلی میزد تا مثل من پرده سماخت پاره شود. پزشکان بدون مرز (سان فغانتیه ها) تو را نمیشناسند. ولی با من دوستی دیرینه دارند. وقتی عصبی میشوم صدای کسی را بجز خودم انهم مثل امپلی فایر نمیشنوم. دست خودم نیست. لطف کن کلمه سخیف (حد واسط) را از قاموس دکتر بوچر حذف کن. محلی از اعراب ندارد. من نه انم که زبونی کشم از چرخ و فلک چرخ بر هم زنم ار غیر مرادم گردد. با تقدیم تمام احترام. ممد
7891
۱۳:۱۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
جناب اقای دکتر صادقی رییس اداره محترم دندانپزشکی وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی کشور جمهوری اسلامی ایران: احتراما معروض می دارد که خطاب نمودن قشر زحمت کش دندان ساز کشور با عنوان (حد واسط) از لحاظ قانون صحیح نیست و باعث شبهه و خلط مبحث می شود پس لطفا من بعد از واژه های مجعول برای نام بردن از ما صرف نظر بفرمایید که قاموس بزرگی از واژه های نامانوس و ناخوشایندی را برای شما دندانپزشکان در دسترس داریم که اگر به اشتباه خود ادامه دهید ما نیز متقابلا از ان واژه ها استفاده خواهیم کرد و شما نیز صرفه ای نخواهید برد. چون از انسان های فرهیخته توهین شنیده نمی شود بلکه همیشه انسان دانا و با فرهنگ از اهانت کردن به دیگران به هر نحو ار انحا پرهیز میکند. من شما را نصیحت میکنم. احترام خودتان را نگاهداری کنید تا دیگران نیز احترام شما را نگاه بدارند. ایا گوبلز دندان ساز حد واسط بود؟ حد نگهدار.
7891
۱۲:۵۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
به لحاظ قانونی چون دندانپزشکان در امر دندان سازی از نفع شخصی بالایی بهره دارتد و بشدت از نظر حقوقی به شغل پر مشقت دندان سازی وابستگی مالی دارند صلاحیت قضاوت و تصمیم گیری در هیچ موردی از امر خطیر دندان سازی را ندارند. بلکه قضاوت و تصمیم گیری در مورد امور مربوط به دندان سازی باید توسط کسانی صورت بگیرد که هیچ گونه نفع شخصی از امر دندان سازی نمی برند تا قضاوتشان عادلانه باشد. تا دندانپزشک برای دندان ساز قضاوت می کند نه عدالت اجرا می شود و نه مردم در این مابین به حق واقعی خود می رسند. بلکه دندانپزشک بدون هیچ زحمتی از رانت حاصله از زحمت دندان ساز به الاف و الوف می رسد و رشته دندانپزشکی پولسازترین رشته همچنان باقی می ماند و دندان ساز همیشه با همان دستی که از شدت خستگی نمی تواند انرا بالا بیاورد باید بسوی دندانپزشک به گدایی بلند کند و این عین بی عدالتی است و موجب ضمان می گردد و پولی که از این راه به دست دندانپزشک می رسد غیر قانونی بوده و شرعا حرام است. و نان حرام سر سفره خانواده گذاشتن عاقبتش جز بدبختی و خروج از مسیر ایمان و قانون در هر دو دنیا چیز دیگری نیست و بچه هایی هم که از این طریق بار می ایند عاقیت خوشی نخواهند داشت. اگر سایت محترم این مطلب را در منظر دید عموم قرار ندهد نشانگر اینست که این حرف حق است و اگر این مطلب در منطر دید عموم قرار گیرد معلوم می شود که ایا این گفته حق است یا باطل است. چون توسط عموم مردم چه خاص و چه عام قضاوت خواهد شد.
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
درد دندان نکشیدی که اینطوری ورور می کنی . یه کارگز بدبخت از کجا بیاره برای یه پر کردن ساده 1200 باید تقدیم دندان پزشک کنی .ولی حداقل این حد واسط ها به قول شما منصفانه درد مردم رو تسکین میدند
7891
۱۴:۰۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
جعل عنوان.
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
ایا پزشکان حاضرند با هزینه ای که به قول شما این حد وسط میگیرند دندانهای مردم را درست کنند هرگز و هر گز کسانی که به این افراد نراجعه میکنند جهت امور دندان به پزشک به خاطر هزینه بالا مراجعه نخواهند کرد و صبر میکنند تا دندانهایشان را از دست داده و اونوقت دوباره همین کمک دندانها برایشان دندان نصنوعی درست کنند وای بر شما باد اگر هزینه پزشکی مجانی به مردم ارایه دهید انها خود مراجعه به جای دیگه نخواهند داشت ولی فعلا جیزی که مشخص هست درهمه امور مدیریتی مشاهده نمیشود و فقط بازور و راههای غلط فکر میکتید میشه به نتیجه رسید این راه بسوی یوم الله دیگر