سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام مراکشی خطاب به دیپلمات صهیونیست: «انتخابات ما به تو چه ربطی دارد؟»

دبیرکل حزب عدالت و توسعه مراکش در سخنانی بی‌سابقه خطاب به نماینده رژیم صهیونیستی در رباط تاکید انتخابات این کشور به او ربطی ندارد.

عبدالاله بنکران، دبیرکل حزب عدالت و توسعه مراکش، ضمن انتقاد از دولت‌های کشور‌های عربی که با رژیم صهیونیستی اقدام به عادی سازی روابط کرده‌اند، با سخنانی تند دیوید گوورین، رئیس دفتر ارتباطات اسرائیل در رباط را خطاب قرار داد.

به گزارش روزنامه رای الیوم، بنکران در واکنش به استقبال بن گوورین از شکست حزب «عدالت و توسعه» در انتخابات و پیروزی حزب |«التجمع الوطنی الاحرار» در آن، خطاب به این دیپلمات صهیونیستی با عباراتی بی سابقه گفت: «انتخابات مراکش به تو چه ربطی دارد؟»

بنکران که به مناسبت روز کارگر در جمع حامیان خود سخنرانی می‌کرد، ضمن تاکید بر رفتار خوب مراکشی‌ها با یهودیان به عنوان شهروندان مراکشی گفت: مراکشی‌ها از کشتن فلسطینی‌ها خودداری می‌کنند و ما «اگر مرز‌ها بسته نبود، (برای نبرد با صهیونیست ها) به سرزمین جهاد می‌رفتیم.»

او خطاب به رئیس دفتر ارتباطات رژیم صهیونیستی در مراکش گفت: چرا صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی هجوم می‌آورند و به نمازگزاران حمله می‌کنند و بین پیر و جوان و زن فرقی نمی‌گذارند؟ «اسرائیل» این موضوع را که محمد ششم، پادشاه مراکش، رئیس کمیته قدس است مراعات نکرد.

بنکران در مورد دولت‌هایی که اقدام به عادی سازی روابط با اسرائیل کردند نیز گفت: مردم این کشور‌ها از این امر راضی نیستند و فقط خائنان مبادرت به عادی سازی کردند. یهودیان (صهیونیست‌ها) چگونه می‌خواهند مراکشی‌ها از آن‌ها استقبال کنند در حالی که برادران فلسطینیشان را می‌کشند؟ اسرائیل اگر بخواهد بقای خود را تضمین کند باید راه حل دو کشوری را انتخاب کند، در غیر این صورت آینده‌ای را نه در سرزمین‌های ۱۹۴۸ و نه در بقیه سرزمین‌ها رقم نخواهد زد.

مراکش، امارات ، بحرین و سودان در سال ۲۰۲۰ توافقنامه‌هایی را برای عادی‌سازی روابطشان با رژیم صهیونیستی امضا کردند که این توافق‌ها به عنوان بخشی از پیمان آبراهام و با میانجیگری دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا انجام شده است. بعد از این توافق ملت مراکش دست به تظاهرات زده و تاکید کردند مخالف آن هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.