سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کسب رتبه دوم پایشهای زیست محیطی کشور توسط خراسان رضوی

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از کسب رتبه دوم تعداد پایش‌های سنجش شده زیست محیطی خبرداد.

مهدی اله‌پور گفت: کارشناسان این اداره با بهره‌گیری از توان آزمایشگاههای معتمد استان و انجام۶ هزار و ۹۴۰ نوبت، رتبه دوم کشور را از نظر تعداد پایش‌های سنجش شده زیست محیطی کسب کردند.

او گفت: این پایشها در راستای اجرای برنامه پایشی منابع احتمالی آلاینده و تدوین فهرست صنایع آلاینده در سال گذشته صورت پذیرفت.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در این مدت بیش از ۲۱۰ نوبت پایش زیست محیطی از ۱۰ ایستگاه نمونه برداری از رودخانه کشف رود، هفت نوبت پایش و بازرسی از مزارع و کشتزارها ،۲۳ نوبت بازدید مربوط به قالیشویی و ملحفه شویی، ۴۲ نوبت بازدید مربوط به انبارهای تفکیک و بازیافت ضایعات پلاستیکی و تولید پرک، ۱۸ نوبت دباغی و سورت روده و ۸۰ مورد پایش سایر کارگاه‌ها انجام شده است.

اله‌پور گفت: در راستای پایش‌های صورت گرفته، بیش از ۴۵ مورد اخطاریه محیط زیستی نیز برای واحدهای صنعتی - خدماتی آلاینده صادر و ابلاغ شده است.

او گفت: حدود ۷۰ بیمارستان در خراسان رضوی و ۳۵ بیمارستان در مشهد مستقر است که از این تعداد ۳۴ بیمارستان فعال و یک بیمارستان تعطیل و غیرفعال می‌باشد و از این تعداد، ۷۰ بیمارستان دارای دستگاه بی خطرسازی اتو کلاو و تعداد ۷۰ مورد دارای قرارداد خوداظهاری هستند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این موضوع در استان تحت سامانه جامع محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد و در این راستا اداره کل نسبت به ثبت منابع یاد شده در سامانه اقدام نموده و مستندات پایشی و نتایج آزمایشگاهی انجام شده، در بستر سامانه جامع انسانی قرار می گیرد.

اله‌پور گفت: سامانه جامع محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در سطح استان ها فعال شده است و واحدهای صنعتی و خدماتی نسبت به اعلام مقدار و نحوه مدیریت پسماندهای و ثبت تقاضاهای انتقال پسماند در بستر سامانه یاد شده اقدام می کنند و در این راستا و پس از اعمال نظارت‌ها و بررسی‌های لازم، در صورت عدم مغایرت زیست محیطی صدور مجوز نقل و انتقال پسماند در کشور در بستر این سامانه صادر خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.