سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد

کلید حل مشکلات جامعه در دستان نخبگان کشور

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروزه کلید حل مشکلات جامعه در دستان نخبگان است.

آیت الله عبادی در دیدار با نخبگان خراسان جنوبی گفت: دولت باید به نخبگان نزدیک شود و نخبگان نیز با دولت مردان در ارتباط باشند و از شما نخبگان نیز خواستاریم که به مسئولین استانی نزدیک شوید و راه حل‌هایی برای مشکلات استانی ارائه کنید.

او گفت: کشف و پرورش استعداد در جامعه امروزی بسیار مهم است و مسئولین باید به این مسئله توجه زیادی کنند؛ هم اکنون نیز نخبگان و داشمندان باید از علم به خوبی استفاده کنند و در مسیری درست آن را به کار ببرند.

آیت الله عبادی گفت: دانشمندان باید توجه داشته باشند که امین جامعه هستند و رشد این جامعه با علم است و نباید کشورمان از نظر علمی وابسته کشور‌های دیگر باشد.

ذوالفقاری عضو هیئت رئیسه دانشکده مهندسی بیرجند گفت: هم اکنون طرح احمدی روشن را در دستور کار داریم.

او گفت: جامعه نخبگان با مشکلات زیادی رو به رو هستند و واقعیت آن است که دیوار بین نخبه و سطوحی که باید با آن در ارتباط باشد قرار گرفته است.

ذوالفقاری گفت: نیاز است تا نهاد‌های حمایتی و قانون گذار حمایت‌های بیشتری از نخبگان داشته باشند تا نخبگان بتوانند بهتر فعالیت کنند.

سبزه کار یکی از نخبگان استان در این جلسه گفت: نخبگان استانی همواره به دنبال پیشرفت استان بوده اند و باید در بین نخبگان احساس مهم بودن تزریق شود وگرنه نبود آن دلیلی برای مهاجرت نخبگان از استان و کشور می‌شود.

در پایان جلسه اسماعیلی استادیار گروه مهندسی صنایع دانشگاه بیرجند گفت: بحث ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند کماکان به گوش می رسد و بهتر است فرصت ۴ ساله‌ای به این دانشگاه داده شود و بعد از آن برای این موضوع تصمیم گیری شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.