سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای موقوفه، سد راه توسعه گردشگری میمند!

رئیس شورای شهر میمند، ادعای موقوفه بودن میمند را علت عدم جذب سرمایه گذار و عقب ماندگی در این شهر اعلام کرد.

بهمن بهمن نژاد در نشست خبری، این شهر را گلخانه استان فارس دانست و گفت: در هر فصلی که به میمند سفر کنید شهر را پر از گل و شکوفه خواهید دید، ۱۷۰۰ هکتار گل محمدی در میمند کشت خواهد شد که ۲۵۰ هکتار آن دیمی است، همچنین ۵۰۰ هکتار نیز گل نسترن نیز در میمند کشت خواهد شد.

او گفت: میمند در حوزه کشاورزی و گردشگری سرشار از پتانسیل است، ادعای موقوفه بودن میمند را علت عدم جذب سرمایه گذار در این شهر عنوان کرد.

رئیس شورای شهر میمند گفت: متولیان شاهچراغ (ع) شهر میمند را موقوفه می‌دانند و به همین دلیل سرمایه گذاران تمایلی به همکاری ندارند در حالی‌که این ادعا بدون هیچ اسناد و مدارکی است و یکی از علل عقب ماندگی میمند همین دلیل است، چرا که سرمایه گذار نیاز به ملک دارد و با توجه به ادعای موققه بودن سرمایه گذار پشیمان می‌شود.

او از رسانه‌ها خواست تا مطالبات را به گوش مسئولان برسانند و گفت: در اردیبهشت، روزانه هزاران نفر گردشگر وارد میمند می‌شود، اما عدم وجود زیرساخت‌ها و ناامن بودن جاده سبب تصادفات زیادی در ورودی‌های این شهر می‌شود، لذا ورودی میمند نیازمند بازسازی، بهسازی و عریض سازی است؛ در یکی از ورودی‌ها در دو هفته گذشته ۴ نفر جان خود را از دست دادند.

بهمن‌نژاد همچنین از عدم اختصاص اعتبار کافی برای میمند گلایه و گفت: به طور مثال؛ بودجه پارک ۱۱۰ هکتار به شهرستان داده شده، اما در اختیار میمند قرار نگرفته است، باید ادارات میمند مستقل شوند تا ما برای یک درخواست ماه‌ها در صف پاسخگویی شهرستان نمانیم.

مهدی مقدم، یکی از اعضای شورای شهر میمند نیز به اشتغال زایی تولید گل و گلاب در میمند اشاره و گفت: کارگران فصلی هر ساله وارد میمند می‌شوند، همچنین با برگزاری جشنواره شاهد حضور گردشگران هستیم، اما نبود جاده مناسب مسیر را علاوه پر ترافیک بودن و عدم وجود شانه راه، به یکی از نقاط حادثه خیز تبدیل کرده است که جان هموطنان و گردشگران را به خطر می‌اندازد و در صورت حادثه نیز هیچ پزشک متخصصی در بخش نداریم و ساخت بیمارستان ۳۲ تختی میمند نیز در حد حرف باقی مانده است.

عضو دیگر شورای شهر میمند نیز اظهار امیدواری کرد که روز هشت اردیبهشت، روز میمند معرفی شود و مسئولان گردشگری و استانداری به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

بهنام صیادنژاد گفت: این نامگذاری سبب جذب سرمایه گذاران خواهد شد، صنعت گل و گلاب کاشان با توجه به جغرافیای شهری و تبلیغات از گلاب میمند جلو افتاده است.

عدم حضود مسئولان استانی نشان از تنهایی میمند است

علی پور میرزا دبیر جشنواره گل و گلاب میمند نیز گفت: عدم حضور مسئولان استانی نشان از تنهایی میمند است و حتی مکان مخصوصی را برای برگزاری جشنواره نداریم.

او گفت: میمند ظرفیت برگزاری جشنواره‌های زیادی به ویژه در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی را دارد که موجب سرمایه گذاری می‌شود.

پور میرزا با اشاره به موقعیت جغرافیایی میمند گفت: فاصله ۲۰۰ کیلومتری از دریای آزاد و ۲۰ کیلومتر با بزرگراه و حتی ریل شیراز بوشهر که از نزدیکی میمند می‌گذرد موقعیت ویژه‌ای است، اما به دلیل بخش بودن صدای ما شنیده نمی‌شود.

محمدرضا مسعودی قاضی بازنشسته و یکی از باغداران میمند با اشاره به گلایه مردم میمند از ادعای موقوفه بودن میمند گفت: سه پایه اساسی و محور کار در مورد این ادعا رعایت نشده است، اولین قانون است و دیگری منویات مقام معظم رهبری در جذب حداکثری مردم و دیگری بنیانگذار انقلاب اسلامی که مردم را، ولی نعمت خود می‌دانند و در شرایط اقتصادی که کار مردم میمند کشاورزی است آیا این ادعا عقلانی است؟

او به قوانین موقوفی برگرفته از شهر اشاره و گفت: برای وقف، سه پایه اساسی وجود دارد، تصرف از اساسی‌ترین پایه‌های وقف است و واقف باید مالک باشد و جاری شدن صیغه عقد و تصرف باید بررسی شود.

مسعودی گفت: تاکنون هیچ تصرفی شکل نگرفته است و با توجه به اینکه این موضوع به داوری گذاشته شده است تاکنون این داوری انجام نشده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.