سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۰.۵ درصد جمعیت لرستان دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تاکنون ۴۰.۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال این استان دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

مریم کوشکی گفت: درصد واکسیناسیون دُز سوم کرونا در لرستان پایین است و تاکنون ۴۰.۵ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان دُز سوم و حدود ۷۱ دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

وی با تاکید بر لزوم گستردگی واکسیناسیون کرونا در استان می گوید: تاکنون ۶ موج پیش بینی نشده کرونا را در استان سپری کرده ایم و در این راستا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مهمترین راهکار جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹ به شمار می‌رود.

وی گفت: همچنین ۸۱.۴ درصد جمعیت بالای پنج سال استان و ۸۹.۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان دُز نخست واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

کوشکی می گوید: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان اکنون زیر ۵۰ درصد است که لزوم توجه بیشتر به استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جهت کنترل وضعیت کرونایی امری ضروری و غیرقابل انکار است.

وی با اشاره به اینکه آمار بستری و مرگ مبتلایان به کرونا در سطح استان رو به پایین است ادامه داد: کاهش آمار ابتلا و بستری نباید باعث عادی انگاری و بی توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: اغلب جان باختگان کرونا در استان افراد مسن و یا افرادی هستند که مراحل واکسیناسیون را تکمیل نکرده اند.

کوشکی با اشاره به بازگشایی مدارس و نظارت‌های مستمر از رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: طی هفته گذشته ۹۱۲ بازدید از مدارس استان انجام شده است که بر اساس چک لیست نظارتی، مدارس زیر ۸۵ درصد جهت رفع نقص به آموزش و پرورش معرفی شده اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه مادر بزرگ من 78سالشه دوز چهارم واکسن کرونا می زد این قدر غر غر نمیکرد؟؟؟؟؟!!!!