سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع معتکفان مسجد گوهرشاد

تولیت آستان قدس رضوی همزمان با ایام پایانی ماه مبارک رمضان در جمع دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب معتکف در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی حضور یافت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی با حضور در جمع معتکفان مسجدگوهرشاد، گفت: ماه مبارک رمضان و مراسم اعتکاف ضیافتی الهی برای کسب معنویت و گامی اساسی در راستای تقرب به پروردگار متعال و خودسازی به‌ویژه در ایام نوجوانی و جوانی می‌باشد و در ماه مبارک رمضان سفره رحمت الهی و مائده لطف پروردگار گسترده بوده و خوشا به حال آن‌کسانی که از این فرصت بهترین استفاده را برای خودسازی و تعمیق معنویت می‌برند.

او گفت: دوری از رذایل و تقویت فضایل اخلاقی یکی از بهترین دستاورد‌های ماه مبارک رمضان بوده و دوران جوانی بهترین فرصت برای تهذیب و پالایش نفس و زدودن رذایل اخلاقی از صفحه جان است؛ هر چه انسان مسن‌تر می‌شود زدودن صفات رذیله نیز دشوارتر خواهد شد.

به گفته او، اعتکاف فرصتی برای توجه انسان به خود و بیداری از غفلت‌ها است و پروردگار متعال از روی مهربانی و لطف انسان‎ها را خلق کرده است، خداوند بشر را بسیار دوست دارد لذا انسان نیز باید برای تقویت رابطه خود با خداوند بکوشد و پرهیزکاری و تقوای الهی یکی از اصلی‌ترین راهکارهاست که انسان را به خداوند نزدیک می‌کند.

مراسم اعتکاف حرم مطهر رضوی هر سال در ۱۳ رجب و ایام پایانی ماه مبارک رمضان در مسجد جامع گوهرشاد برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.