سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمجید رئیس جمهور ترکیه از رئیس رژیم صهیونیستی

در سایه تلاش‌های آنکارا و تل آویو برای بهبود و عادی سازی روابط بین دو طرف، رجب طیب اردوغان از رئیس رژیم صهیونیستی تمجید کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت آنکارا برای گفتگوی سیاسی با مصر شبیه گفتگوهایش با اسرائیل که در حال ارتقای آن است آمادگی دارد.

اردوغان گفت: «واقعا رئیسی مانند اسحاق هرتزوگ (رئیس رژیم صهیونیستی) که در صدر اسرائیل قرار دارد، نقش فعالانه‌ای در گام برداشتن به سوی صلح با ترکیه ایفا کرده است. امیدوارم روابط ما با نخست وزیر اسرائیل به وضعی خیلی بهتر از وضع کنونی برسد. ناآرامی‌هایی که برخی گروه‌های افراطی در مسجد ا لاقثصی در طول ماه رمضان به وجود آوردند ما را به شدت ناراحت کرد.

پیش از این رژیم صهیونیستی در جریان مذاکرات برای احیای روابط با ترکیه، فهرستی از اسامی فعالان حماس که در ترکیه ساکن هستند را به مقامات آنکار تحویل داده و خواستار اخراج آن‌ها شده است. ترکیه هم چند نفر از فعالان حماس را از خاک خود اخراج کرد.

روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی در سال گذشته پس از آن که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه انتخاب اسحاق هرتزوگ را به عنوان رئیس رژیم صهیونیستی در ژوئیه سال گذشته تبریک گفت و مجموعه‌ای از تماس‌ها بین دو طرف برای احیای روابط بین دو طرف آغاز شد، بهبود یافت.

اسفند سال گذشته رئیس رژیم صهیونیستی در سفر رسمی ۲ روزه وارد آنکارا، پایتخت ترکیه شد. رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که هرتزوگ در جریان این سفر از طرف ترکیه خواسته بود تا علیه حضور فعالان شاخه نظامی حماس در خاک ترکیه اقدام کند. این اولین سفر یک مقام صهیونیست به ترکیه از سال ۲۰۰۸ بود.

در سال ۲۰۱۸ ترکیه و رژیم صهیونیستی بعد از اینکه آنکارا به علت افزایش حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه و تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای انتقال سفارتخانه از تل‌آویو به قدس اشغالی، سفیر تل آویو را اخراج کرد، به‌صورت متقابل سفرای خود را فراخوانده بودند و روابطشان کمرنگ شده بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
عمار
۱۰:۳۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
بنام خداوند جان و خرد :
اردوغان همچون بن سلمان و دیگر کشورهای عربی که با صهیونیستها روابط عادی سازی را دنبال می کنند همگیشون خائنین به دین اسلام و قرآن کریم مقدس و مسلمین سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص هستند اگر اینها قرآن کریم مقدس را فقط یک بار نه بیشتر عاقلانه و متفکرانه و خردمندانه و عادلانه و بصیرانه و خداپسندانه خوانده بودند در طول زندگیشان به این درک شعور معرفت الهی رسیده بودند که خداوند جل جلاله فرموده شما مسلمین برادران یکدیگر محسوب می شوید یعنی حق برادری بر گردن همدیگر دارید و باید این حق الهی را بجا آورید و نباید به برادران دینیتان خیانت کنید و پشت به برادران دینیتا کنید نباید برادران دینیتان را که مردم مسلمین فلسطینی و یمنیهای مظلوم هستند تنهاشون گذارید و بهشون پشت کنید و با دشمنانشون دست دوستی بدهید نباید به برادران دینیتان در سر تا سر جهان اسلام پشت کنید و بهشون خیانت کنید شما خائنین به قرآن کریم و اسلام و مسلمین بی هیچ شکی از گنهکاران درگاه خداوند جل جلاله محسوب می شوید چرا که به فرمان خداوند جل جلاله در قرآن کریم عمل نکردید و به برادران دینیتان خیانت و پشت کردید و باید مجریان قانون قضائیه جهان اسلام ناب محمدی ص با شمشیر عدالت گستر اسلام ناب محمدی ص شما مجرمین خائنین را بگیرند و سر از گردنهای خبیثتان بی افکنند تا درس عبرتی شود برای دیگران تا با دشمنان دین اسلام و قرآن کریم و مسلمانان جهان اسلام دوستی نکنید و به برادران دینیتان پشت نکنید و خیانت نکنید. افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و اتماس تفکر خردمندانه بصیرانه عادلانه خداپسندانه .
7891
۱۴:۴۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
شبی که در ترکیه کودتا شد رجب طیب اردوغان که راننده تریلی بیش نیست در تهران مثل موش بخود میلرزید.
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
مرگ بر اردوغان مزدور و نوکر صیهونیست
ناشناس
۰۰:۴۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
کاش ایران در کودتای ترکیه اردوغان دروغکو را نجات نمی داد