سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خراسان رضوی

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور هشدار نارنجی از تقویت سامانه بارش‌زا توام با رعد و برق و بارش تگرگ خبر داد.

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در اطلاعیه ای با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: بارش‌های رگباری از اواخر وقت امروز از نواحی غرب استان آغاز می‌شود و تا پایان وقت چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ادامه دارد.

بیشترین حجم بارش‌ها از اوایل وقت روز دوشنبه و روز سه شنبه در بیشتر نقاط استان از جمله شهرستان‌ها و مناطق درگز، قوچان، کلات، نیشابور، سبزوار، جوین، جغتای، ریوش، کاشمر، تربت حیدریه، تربت جام، فریمان، بردسکن، گناباد، کاخک، شمال خواف، رشتخوار، فیروزه، ارتفاعات بینالود و هزار مسجد و مشهد و در روز چهارشنبه در شهرستان‌ها و توابع سرخس، صالح آباد و شمال تربت جام ایجاد خواهد شد.

در مدت فعالیت این سامانه آبگرفتگی، سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه و همچنین احتمال وقوع صاعقه در استان وجود دارد، همچنین وزش باد شدید در برخی نقاط با احتمال بروز خسارت خواهد بود.

دمای روزانه هم بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سانتیگراد و دمای حداقل شبانه بین ۶ تا ۸ درجه در روز سه شنبه در مقایسه با امروز کاهش خواهد داشت.

توصیه می‌شود از توقف و تردد به حاشیه رودخانه ها و صعود به ارتفاعات و کوهنوردی خودداری و تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از افزایش شدت وزش باد اندیشیده شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.