سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نام‌گذاری یکی از رواق‌های حرم حضرت معصومه (س) به نام علامه مجلسی (ره)

به دستور تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و به پاس خدمات علامه مجلسی (ره) به عالم تشیع رواقی در حرم مطهر به نام این فقیه نامگذاری شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی، معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت گفت: به مناسبت سالروز وفات علامه محمدباقر مجلسی و به پاس خدمات این عالم فقیه به عالم تشیع و به ویژه خدمت خاص ایشان در حفظ و انتقال زیارتنامه حضرت معصومه (س)، رواقی در حرم مطهر به نام علامه مجلسی (ره) نامگذاری شد.

او گفت:این رخداد مبارک و نامگذاری شایسته به دستور آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس بانوی کرامت رقم خورده است که توجه مقام عالی آستان مقدس به آن عالم بزرگ را می‌رساند.»

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی گفت:رواق علامه مجلسی (ره) در ضلع شمالی شبستان امام خمینی (ره) قرار دارد که اکنون کتابخانه ویژه و قفسه باز حرم مطهر در آن واقع شده و کتب ارزشمندی برای مطالعه عموم زائران در این رواق قرار داده شده است.

به گفته معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت، قدیمی‌ترین سندی که زیارتنامه حضرت معصومه (س) در آن ذکر شده است کتاب‌های بحارالانوار و تحفه الزائر از آثار مرحوم علامه مجلسی است.

او با بیان اینکه علامه مجلسی این زیارت‌نامه فاخر را از کتاب‌های زیارت آن روزگار نقل کرده و به این شیوه زیارتنامه را حفظ و به نسل‌های بعدی رسانده است، گفت:مرحوم شیخ عباس قمی و دیگران نیز بر اساس آنچه علامه مجلسی نقل کرده است در مفاتیح و کتاب‌های دیگر این زیارت‌نامه را آورده‌اند.

معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت گفت: اگر علامه مجلسی این زیارت‌نامه را حفظ نمی‌کرد شاید ما اکنون این زیارت‌نامه ارزشمند و پر از معارف اهل بیت (ع) را در اختیار نداشتیم، از این جهت ایشان حقی به گردن ما دارد که می‌بایست به نحوی یاد و نام این فقیه بزرگ همواره در حرم مطهر بانوی کرامت زنده باشد.

علامه محمدباقر مجلسی فقیه شیعه در دوران شاه سلیمان و شاه سلطان حسین صفوی بود؛ معروف‌ترین اثر او بحارالانوار است که مجموعه‌ بزرگی از احادیث را گرد آورده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.