سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره مندی بیش از ۳هزار دانش آموز کردستانی از آموزش‌های طرح دادرس هلال احمر

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان گفت: دهمین دوره طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده در روز‌های سخت) با مشارکت آموزش و پرورش تاکنون در ۱۴۹ مدرسه استان برگزار شد.

بابک قنبری گفت: طرح ملی دادرس از ۲۰ دی ماه سال گذشته آغاز شده که در سطح استان ۱۴۹ مدرسه تحت پوشش این طرح بوده و بیش از سه هزار و چهار صد دانش آموز دختر و پسر از آموزش‌های طرح دادرس بهره‌مند شدند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان گفت: هدف از برگزاری این طرح، بالا بردن سطح آمادگی دانش آموزان در برابر حوادث و ارتقا مهارت‌های دگر امدادی، خود امدادی، ترویج فرهنگ نوع دوستی، کمک به دیگران و نهادینه کردن این فرهنگ در بین دانش آموزان بوده که طرح ملی دادرس در مدارس دخترانه و پسرانه استان کردستان در مقطع متوسطه اول (پایه هشتم) با حضور مربیان جمعیت هلال احمر و با توجه به شرایط کرونایی به دو شیوه در بستر فضای مجازی و حضوری برگزار گردید.

او می گوید: استفاده از ظرفیت بالای آموزش و پرورش برای ترویج و فرهنگ سازی خود امدادی و سازماندهی تیم‌های بحران لازم و ضروری است و همانطور که دانش آموزان در حال کسب آموزش‌های امدادی هستند در کنار آن‌ها مربیان، معلمان و مدیران مدارس نیز لازم است این آموزش‌ها را طی کنند، چرا که آموزش‌های امداد و نجات برای ما که در زمره کشور‌های بلا خیز جهان هستیم مهم وضروری است.

قنبری می گوید: در این طرح مباحثی اعم ازپناهگیری، خروج اضطراری، حمل مصدوم، اسکان اضطراری، ارزیابی، آتل بندی و موارد مهم دیگر ارایه می‌شود که حاصل اجرای طرح دادرس، همدلی بیشتر تشکل‌های دانش‌آموزی و افزایش دوستی‌ها میان دانش‌آموزان خواهدبود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان گفت: دادرس، از جمله طرح‌های ملی ارزشمند سازمان جوانان هلال احمر است که شروع آن قریب به ده سال پیش با وقوع حادثه آتش سوزی در مدرسه شین آباد بر می‌گردد و خوشبختانه تاکنون این طرح بازخورد‌های بسیار خوبی داشته به نحوی که در پایان این طرح، دانش آموزان با خانواده‌های خود برای گذراندن دوره‌های پیشرفته‌تر امداد و نجات به جمعیت هلال احمر مراجعه می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.