سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واریز ۱۱ هزار میلیارد ریال سهم ارزش افزوده شهرداری‌ها و دهیاری‌های فارس

مدیرکل امور مالیاتی فارس از واریز ۱۰ هزار و ۸۰۶ میلیارد ریال به حساب شهرداری ها، دهیاری‌ها و امور عشایری استان فارس در سال گذشته خبر داد.

حمیدرضا محمد ابراهیمی گفت: در سال ۱۴۰۰ از محل وصول مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ هزار و ۸۰۶ میلیارد ریال عوارض وصول و به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و عشایر استان بمنظور توسعه و ارایه مطلوب خدمات شهری واریز شده.

او گفت: امسال بیش از ۳ هزار و ۵۴ میلیارد ریال عوارض به شهرداری شیراز و بیش از ۴۱۴ میلیارد ریال نیز به دهیاری‌های شهرستان شیراز واریز شده است.

ابراهیمی گفت: البته شهرداری‌های سایر مناطق استان به جز شیراز نیز ۵ هزار و ۲۹ میلیارد ریال دریافت کرده‌اند و دهیاری‌ها و عشایر استان نیز ۲ هزار  و ۳۰۹ میلیارد ریال دریافتی داشته‌اند که این واریزی‌ها نسبت به سال ۱۳۹۹ بیش از ۹۰ درصد افزایش داشته است. توسعه و ارائه مطلوب خدمات شهری است.

ابراهیمی گفت: نرخ مالیات برارزش افزوده کالا و خدمات عمومی  ۹ درصد است، این نرخ شامل ۵ درصد مالیات (سهم دولت) و ۴ درصد عوارض) سهم شهرداری ها) است و یک درصد از مالیات‌های وصولی تحت عنوان مالیات سلامت هزینه می‌شود که پارسال در استان فارس از محل وصول مالیات بر ارزش افزوده ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال به بخش سلامت واریز شده است که نسبت به سال ۱۳۹۹،  ۹۱ درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: تحقق اهداف سازمان امور مالیاتی در تامین درآمد‌های پاک و پایدار برای کشور، تضمین کننده تحقق اقتصاد مقاومتی و تامین استقلال اقتصادی کشور است که مشارکت و نقش آفرینی مؤدیان محترم فارس در انجام تکالیف قانونی خود و پرداخت مالیات، به طور یقین منجر به توسعه و آبادانی استان است.

ابراهیمی گفت: در شرایطی که کشور با محدودیت‌های مختلف از طرف دشمنان از جمله تحریم‌های اقتصادی رو به رو است، تحقق اهداف مالیاتی جز با تعامل و همکاری فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان، حقوق بگیران و تمامی مؤدیان امکانپذیر نیست که از این تعامل سازنده کلیه مؤدیان تشکر و قدردانی می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.