سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واحد ۳۱۵ مگاواتی نیروگاه رامین اهواز به شبکه سراسری برق کشور متصل شد

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز، با انجام تعمیرات میان دوره‌ای بر روی تجهیزات واحد ششم نیروگاه رامین، این واحد به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

واحد ششم نیروگاه رامین که به منظور آمادگی فصل تابستان امسال از مدار تولید خارج شده بود پس از انجام کار‌های تعمیراتی بر روی این واحد شامل تعویض لوله‌های واتروال بویلر، ساخت نیپل‌های مسیر اسیدشویی، جوشکاری درپوش چک والو پمپ ریسرکوله بویلر و گیت والو کندانسور و بدنه اواپراتور مجدد وارد مدار تولید برق شد.

نیروگاه رامین در زمینی به مساحت ۲ و نیم میلیون متر مربع احداث شده که بخش نخست آن در دهه ۵۰ خورشیدی ساخته و سال ۱۳۵۸ به بهره برداری رسید.

نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی  یکی از بزرگترین نیروگاه‌های حرارتی کشور بوده که سهم بسیار مهمی در تامین و پایداری شبکه برق در جنوب غربی کشور را ایفا می‌کند این نیروگاه همچنین ۳۵ درصد  برق مورد نیاز استان خوزستان را تامین می‌کند.

 در سال گذشته افزون بر ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار مگاوات ساعت انرژی برق در این نیروگاه تولید شد.

همچنین متخصصان این نیروگاه در سال ۱۴۰۰ موفق به ساخت  تعداد ۸ هزار و ۸۵۸ قطعه با تنوع ۷۵۸ نوع شدند که این اقدام ضمن کاهش زمان تعمیرات واحدها، صرفه جویی های ارزی و ریالی و همچنین رفع بخشی از چالشهای اقتصادی، باعث پایداری بیشتر واحد‌های تولید برق نیروگاه و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور شده است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.