سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاربران پیامک کد تایید عضویت خود را افشا نکنند

رئیس پلیس فتا البرز از کاربران خواست پیامک‌های دریافتی کد تایید عضویت خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

سرهنگ رسول جلیلیان گفت: کلاهبرداران اینترنتی با شگردهای مختلف کد تایید عضویت در اپلیکیشن ها را از کاربران گرفته و با مشخصات کاربر وارد اپلیکیشن های مختلف شده و سوءاستفاده می کنند.

او می گوید: کاربران شبکه های اجتماعی هیچگونه اطلاعات خصوصی نظیر کد تایید و رمز عبور را در اختیار این افراد قرار ندهند چراکه مجرمان سایبری با اهداف خاص خود اقدام به طراحی و ارسال اپلیکیشن‌های جعلی و تشویق کاربران به بروزرسانی یا نصب اپلیکیشن‌های جعلی می‌کنند.

جلیلیان گفت: این اقدام مجرمانه زمینه دسترسی غیرمجاز، اخاذی و آلوده سازی گوشی تلفن همراه کاربران و برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی و اطلاعات شخصی آنان را فراهم می‌سازد.

رئیس پلیس فتای البرز گفت: کاربران در صورت نیاز به نصب اپلیکیشن‌های بانکی و غیره از طریق مارکت‌های داخلی و یا سایت‌های رسمی بانک‌های عامل اقدام کنند.

او می گوید: کاربران سایر اپلیکیشن‌های فعال مورد نیاز خود را باید به همین طریق دریافت و از نصب اپلیکیشن‌های آلوده که غالبا لینک آن‌ها توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیام و یا پیامک‌ها به وسیله پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای آن‌ها ارسال می‌شود، خودداری کنند.

سرهنگ جلیلیان گفت: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی تخصصی می‌توانند از طریق سایت رسمی پلیس فتا و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اقدام کنند.

برچسب ها: کد عضویت ، پلیس فتا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.