سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراهم شدن نقشه ۲۱۰ روستای استان در سال ۱۴۰۰

رییس اداره املاک ثبت اسناد و املاک فارس از فراهم شدن نقشه ۲۱۰ روستای استان در سال گذشته در راستای مستند سازی و صدور اسناد مالکیت خبر داد.

مهدی هاشمی در دیدار با مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس که با هدف هم اندیشی و تبادل نظر پیرامون موارد مرتبط و سرعت بخشی به فرایند صدور اسناد مالکیت مناطق روستایی و شهر‌های زیر 25 هزار نفر جمعیت برگزار شید طرفین بر لزوم تداوم همکاری جهت نیل به اهداف مشترک تأکید کردند.

گفت: با هدف تسریع در صدور اسناد مالکیت و تعویض اسناد مالکیت روستایی در سال ۱۴۰۰ نسبت به تهیه نقشه این مناطق برنامه ریزی‌های لازم انجام شده است.

مدیرکل ثبت فارس گفت: فراهم شدن نقشه ۲۱۰ روستای استان اقدامی مهم در مستند سازی و صدور اسناد مالکیت آن محسوب می‌شود.

هاشمی گفت: با توجه به سیاست‌های مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و برنامه ششم توسعه در خصوص ثبت رسمی و ذکر نام سال جدید با عنوان "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین"، تسهیل و تسریع در صدور اسناد املاک روستایی و شهر‌های کم جمعیت گامی مهم در رونق اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت به شهر‌ها محسوب می‌شود.

او گفت: صدور بالغ بر ۲۳۰ هزار فقره سند مالکیت روستایی طی سنوات گذشته که بیش از ۱۸۰ هزار فقره آن اسناد مالکیت دفترچه‌ای هستند و نیز الزامات قانون جامع حد نگار مبنی بر لزوم تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به کاداستری مستلزم همکاری مؤثر ثبت و بنیاد مسکن با هدف سرعت بخشی به این فرایند است.

مدیرکل ثبت استان قوانین تسهیلگر نظیر قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و تولید مسکن را ضامن دفاع از مالکیت‌های روستاییان و افراد بی بضاعت، مستند سازی املاک آنان و جلوگیری از اختلافات حد و مرزی در این مناطق برشمرد و خواستار تداوم تعامل این دو اداره کل به منظور نیل به اهداف مقرر در تفاهم نامه‌های فیما بین شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.