سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه‌های " روز ملی خلیج فارس " در سواحل مکُران اعلام شد

رییس پایگاه میراث فرهنگی خلیج فارس و دریای مکُران حوزه (چابهار) گفت: همزمان با روز ملی خلیج فارس برنامه‌های متعددی در راستای یادآوری اهمیت و صیانت از نام خلیج فارس در سواحل مکُران جنوب سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود.

عدنان حسینی  گفت: به مناسبت گرامیداشت روز ملی خلیج فارس، پایگاه میراث فرهنگی خلیج فارس و دریای مکران (چابهار) با مشارکت ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان‌های چابهار و کُنارک، امور عشایری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری‌های واقع در حوزه سواحل مکُران سیستان و بلوچستان برنامه‌های جذاب و دیدنی را برگزار خواهد کرد.

او گفت: مانور بزرگ رژه قایق‌های موتوری در سواحل روستا‌های هدف گردشگری و برگزاری مسابقات شتر دوانی در کرانه دریای مکُران ازجمله این برنامه‌ها است.

رییس پایگاه میراث فرهنگی خلیج فارس و دریای مکُران حوزه (چابهار)  گفت: برگزاری بازی‌های بومی محلی نیز در قالب این رویداد گنجانده شده است و  همچنین مسابقه استعدادیابی در بخش غذا‌های بومی محلی مکُران را برگزار می‌کنیم.

او گفت: به منظور انجام فعالیت‌های علمی، پژوهشی، برنامه ریزی برای شناسایی و ثبت آثار تاریخی و همچنین کمک به حفاظت، مرمت و احیای آثار طبیعی سواحل مکران و برنامه‌های دیگر براساس شرح وظایف تعیین شده، دفتر پایگاه میراث فرهنگی خلیج فارس و دریای مکُران (چابهار) راه‌اندازی خواهد شد.

حسینی گفت: نور افشانی به مناسبت روز ملی خلیج فارس و برنامه‌های متنوع فرهنگی دیگری در راستای اهمیت خلیج نیلگون همیشه فارس، در حوزه سواحل مکُران تدارک دیده شده است.

شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با توجه به هدف قراردادن هویت فرهنگی و تاریخی ملت ایران، ۱۰ اردیبهشت‌ماه (روز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز) را به‌عنوان روز ملی خلیج‌فارس نامگذاری کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.