سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطیب نماز جمعه شهرکرد؛

روز قدس نماد خروش مسلمانان در حمایت از آرمان ملت مظلوم فلسطین است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: روز جهانی قدس ثمره دور اندیشی امام خمینی (ره) و نماد وحدت و انسجام جهان اسلام در حمایت از آرمان ملت مظلوم فلسطین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای امام خمینی (ره) این شهر گفت: از مساله قدس و سرزمین فلسطین در سوره مائده با عنوان سرزمین مقدس یاد شده است و همچنین در سوره اسراء نیز خداوند مسجدالاقصی را سرزمینی مبارک معرفی می‌کند.

قدس از مسلمانان و بیت‌المقدس از اسلام بوده است و تایید این موضوع، آیات قرآنی است.

یکی از عرصه‌های مهم جهادی امروز، جهاد با صهیونیست‌ها و اربابان آنان است و همچنان کودک‌کُشی، آوارگی، تجاوز و جنایت‌های دیگر صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی دیده می‌شود.


بیشتر بخوانید


ایران اسلامی یک‌پارچه قیام کرد و حمایت خود را از فلسطین اعلام داشت و امسال فضا برای حضور مردم فراهم شد و شاهد خروش مسلمانان در حمایت از قدس بودیم.

نابودی رژیم اشغالگر قدس فرارسیده و ترس و وحشت، وجود صهیونیست‌ها را فراگرفته است و راهپیمایی روز قدس در ۹۰ کشور جهان علیه رژیم کودک‌کُش اسرائیل انجام شد و امروز صهیونیست‌ها راهی جز ترک سرزمین‌های مقدس را ندارند.

نمازگزاران، روزه‌داران و جهادگران قدس باید کار‌ها را به خدا گره بزنند و امور مختلف را با ایمان، نشاط و انگیزه به‌دور از هرگونه سستی انجام دهند.

هیچ گونه ترک‌فعل و سستی در دستگاه‌های اجرایی نباید وجود داشته باشد و کشور امروز به کار، جهاد و فعالیت نیاز دارد و این نیاز در چهارمحال و بختیاری بیشتر مشهود است.

چهارمحال و بختیاری باید از فرصت دولت سیزدهم نهایت بهره را ببرد و امور مختلف را با کار، جهاد، تدبیر و تلاش پیش ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به نهم اردیبهشت ماه روز شورا‌های اسلامی گفت: این شورا باید مورد حمایت دولت‌ها باشند و وظیفه خود را در شهر‌ها و روستا‌ها انجام دهند.

همچنین مسئولان با مشورت و نظرخواهی از صاحب‌نظران باید برای تسریع در روند توسعه استان بکوشند و کارگران و کارفرمایان نیز به منظور افزایش تولید در کشور و استان تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به فرارسیدن روز معلم گفت: الگوگیری معلمان از شهید مطهری باعث ترویج دانش، دین، اخلاق، تقوی و انسانیت و تحویل آن را نسل جوان می‌شود.

اجتماعات و راهپیمایی‌ها در عرصه‌های مختلف باعث ضربه زدن به دشمن، بیشتر شدن انسجام‌ها، وحدت و قوت پیدا کردن در همه مسائل می‌شود.

همچنین زکات فطره برای هر نفر سه کیلوگرم گندم و یا ۴۰۰ هزار ریال پرداخت و در اختیار مستمندان قرار گیرد و مطمئن باشید به دست نیازمندان واقعی برسد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.