سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه یزد:

جوانان با مقاومت و توانمندی خود آمریکا را به انزوا بکشانند

آیت الله محمدرضا ناصری گفت: حاکمیت خدا دنیا را بیدار کرده لذا جوانان می‌توانند با توانمندی و مقاومت، استکبار را سر جای خود بنشانند.

آیت الله ناصری گفت: فلسطین نقطه و پایگاهی از اسلام و قدس شریف قبله اول مسلمانان است و عده‌ای از مردم مظلوم سال‌ها در این منطقه مورد ظلم واقع شده اند.

خطیب نماز جمعه یزد گفت: جمعی از یهودیان افراطی برای قدرت گرفتن گردهم جمع شدند و برای این گردهمایی فلسطین را انتخاب کردند و بی عرضگی و عدم همبستگی کشور‌های عربی سبب شد مردم این منطقه را آواره کنند و دست به جنایاتی بزنند که امروز هنوز شاهد آن هستیم.

او گفت: از ۷۰ سال پیش تاکنون مردم فلسطین مورد شکنجه و در ستم و رنج صهیونیست‌ها هستند و هر روز هم از فلسطینی‌ها می‌کشند و کاری می‌کنند که نتوانند نفس بکشند.

آیت الله ناصری با اشاره به سکوت جهان اسلام در مورد مسئله فلسطین گفت: بعد از پیروزی انقلاب، حمایت مردم ایران از مردم مقاوم فلسطین آغاز شد و امام خمینی (ره) با نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، به حرکت فلسطین مقاوم شکل داد و چهره کار را عوض کرد.

او گفت: نیت مردم فلسطین خدایی شد و با توکل به خدا به مسیر خود ادامه دادند و با تلاش افرادی همچون امام موسی صدر، مبارزات فلسطین از حالت چریکی خارج شد و با باطنی شدن مبارزه، پیروزی‌های آن‌ها آغاز شد.

خطیب جمعه یزد گفت: امیدواریم ایستادگی و مقاومت پایدار بماند و به رغم خسارت‌ها و شهادت ها، به مقاومت خود ادامه دهند.

او با ابراز تاسف از قساوت قلب کشور‌های عربی گفت: مردم فلسطین، مسلمان و هم کیش کشور‌های عربی هستند و اغلب آن‌ها نیز اهل تسنن هستند، اما حب ریاست و ترس از آمریکا اجازه نمی‌دهد که آن‌ها نیز به صحنه بیایند و تنها ایران اسلامی است گه در هر شرایطی به فلسطین قوت قلب می‌دهد.

او در مورد مذاکرات نیز گفت: آمریکا مستاصل شده به همین دلیل بهانه تراشی می‌کند و البته باید مقاومت و ایستادگی کرد تا مسائل حل شود.

آیت الله ناصری با اشاره به ۲۷ ماه رمضان گفت: در این روز‌های پایانی ماه رمضان همگان را به تقوا توصیه می‌کنم و بدانیم که این ایام، روز‌های وداع ماه مبارک رمضان است، روز‌هایی که امام سجاد (ع) با این روز‌ها یک وداع نامه دارد و مانند فردی عزیز از دست داده، بخاطر تمام شدن ماه رمضان التجا می‌کند.

او ادامه داد: آنچه که باید در ماه رمضان برای ما اتفاق می‌افتاد، تقوا و ترک گناه بود و باید به نحوی عبادت و طاعت کرده باشیم که رحمت او را به سمت خود جلب کرده باشیم و حاصل همه کار‌ها که تقوا و خودنگهداری از گناه است، برای همه ما حاصل شده باشد.
ناصری گفت: استغفار یک حالت توجه خاص به خدای متعال و دلدادگی انسان و توجه روحی و معنوی به خداوند متعال است و درخواست از خدا برای نادیده گرفتن خطا‌ها و رسیدن به درجات عالی است.

او گفت: بسیاری از انبیاء الهی وقتی می‌خواستند قوم خود را هدایت کنند، آن‌ها را به استغفار دعوت می‌کردند و این نشان از اهمیت استغفار دارد و استغفار سبب رحمت الهی آن هم به صورت مداوم می‌شود.

امام جمعه یزد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: خداوند متعال در قرآن کریم این رحمات را شامل اولاد، باران و نعمات الهی دانسته است، بنابراین اگر توانمندی، لطف و رحمت الهی و عاقبت بخیری می‌خواهیم، باید استغفار کنیم و استغفار انسان را از هر گرفتاری و مشکلی نجات می‌دهد.

او گفت: ائمه جماعات مردم را به استغفار دعوت کنند و مومنین بعد از نماز‌های واجب، ۷۰ بار استغفار کنند گرچه که استغفار واقعی، توجه داشتن به خداست.

آیت الله ناصری گفت: پیامبر اکرم (ص) نیز روزی هزار بار استغفار می‌کردند بنابراین استغفار تنها برای انسان گناهکار نیست و ارتباط بنده با خدا همیشه باید برقرار باشد و استغفار یکی از این راه هاست.

او همچنین بر یاد خدا بودن را در همه زمینه‌ها و در همه لحظات ضروری دانست و بیان کرد: یاد خدا بودن همیشه در مصیبت‌ها و گرفتاری‌ها و در همه حالات لازم است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.