سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگترین تهدید علیه حقوق بشر، استاندارد‌های دوگانه کانادا و آمریکاست

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل گفت: بزرگترین تهدید علیه حقوق بشر، ریاکاری، سیاست زدگی و استاندارد‌های دوگانه ازسوی کانادا و آمریکا است.

 زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست  "گفتگوی تعاملی با گزارشگر ویژه حقوق بومیان و مکانیسم کارشناسی حقوق بومیان" به تبعیض علیه بومیان اشاره و بزرگترین تهدید علیه حقوق بشر را ریاکاری، سیاست زدگی و استاندارد‌های دوگانه معرفی کرد.

 به گفته ارشادی زمانی که اخباری در رابطه با نقض حقوق بشر به ویژه حقوق بومیان و آفریقایی تبار‌ها در رسانه‌ها منتشر می‌شود، مظنونین همیشگی کانادا و ایالات متحده هستند.

 وی در ادامه به موارد نقض حقوق بومیان توسط کانادا و آمریکا اشاره و نسبت به تاریخچه تبعیض مقامات کانادایی علیه مردم بومی کانادا و نسل کشی فرهنگی آن‌ها شامل گور‌های کشف شده از بومیان این کشور از مدارس این کشور از جمله کودکان بومی کانادا که در گزارش مکانیسم کارشناسی حقوق بومیان به نشست ۴۸ شورای حقوق بشر درج شده، ابزار نگرانی کرد.

 بر اساس گزارش مجمع دائم بومیان در مورد خشونت علیه کودکان بومی، فقر در میان کودکان بومی در کانادا ۶۹ درصد است در حالی که این آمار در رابطه با کل کودکان این کشور ۱۳ درصد است.

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل همچنین نسبت به سرکشی ایالات متحده آمریکا و اعمال اقدامات قهرآمیز یکجانبه نسبت به دولت‌های مستقل و همچنین، محروم کردن بومیان کشورش از حق مسلم خود ابراز تاسف کرد.

وی نژادپرستی ساختاری در اجرای قانون و سیستم قضایی در ایالات متحده را نگران کننده دانست و گفت که در این کشور، کودکان بومی را به مدارس مسکونی دور از خانواده انتقال می‌دادند، جایی که آن‌ها احساس می‌کردند که شیوه زندگی آن‌ها "ابتدایی" یا "گناه آلود" است.

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
7891
۱۱:۱۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
هر چیزی که موجودیت کاربردی داشته باشد دارای تعریف مشخصی است. هیچ فریب و نیرنگی وجود ندارد که تعریف مطلق داشته باشد. مثل دمکراسی. تعریف واحد ندارد. میتوان انرا به هر شکل که میل متمایل باشد انرا تعریف کرد. هر مجموعه ای که دمکراسی را سرلوحه امور خود قرار دهد ماهیت خود را قبلا نابود کرده است. دمکراسی تعریف تمام قد نفاق است. مصیبت بشر امروز این است که نمیتواند بداند بالاخره معنی دمکراسی چیست تا بتواند بداند که کار را از کجا باید شروع کند و به کجا پایان دهد. یکی از بارز ترین تعاریف دمکراسی همان کلماتی است که جورج فلوید در لحظات اخر زیر زانوی درک چاوین گفت: (نمیتوانم نفس بکشم). این جمله وزنش از وزن قانون نسبیت انیشتین سنگین تر است.
7891
۰۲:۴۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
عفو بین الملل و دیگر سازمان های بین المللی چرا مثل تاکسی دربستی فقط از عده کمی از جمعیت جهان حمایت میکنند؟ بقیه بچه های زن بابا هستند؟
7891
۰۲:۴۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
عید پاک سال 1521 میلادی. 115/000/000 سرخ پوست کجا رفتند؟ چرا رفتند؟ حقوق بوفالوها یا حقوق بشر فرقی نمیکند. چرا کسی از این بیگناهان یادی نمیکند که امریکاییان امروز در کاسه سرشان اب میخورند؟
7891
۱۵:۴۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
کاربر ناشناس 12:14 من در کلماتی که ارسال فرمودی یک کلمه دروغ میبینم.
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
در کشور ما هم گرانی وحشتناک و فساد سازمان یافته و گروهی و وعده های دروغ مسئولین بزرگترین تهدید برای مردم هست.و عامل اصلی انقراض نسل ایرانی در چند دهه آینده.