سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست آب منطقه‌ای همدان:

۷۲ درصد سد اکباتان خالی است

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: حجم فعلی سد اکباتان ۹ میلیون و ۳۴۰ هزار مترمکعب بوده که با این میزان، ۲۸ درصد حجم این سد پر است.

محمد ضروری گفت: بیشترین حجم آب ذخیره شده را از بین سد‌های استان همدان سد کلان ملایر به خود اختصاص داده است، طی بارندگی‌های اخیر تا روزگذشته هفتم اردیبهشت میزان حجم سد کلان ملایر به ۴۴میلیون و ۱۲۰ هزار متر مکعب رسیده است.

او گفت: پر بودن مخزن سد کلان ملایر در سال آبی جاری به دلیل میزان ذخیره بیش از ۸۰ درصدی سال آبی قبل بوده و آورد رودخانه سد کلان ملایر نیز کاهش زیادی داشته است.

ضروری گفت:  ورودی سد اکباتان هم در حال حاضر دو هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه برابر ۲.۵ مترمکعب در ثانیه و خروجی این سد برای مصرف شرب شهر همدان ۴۱۶ لیتر در ثانیه است.

او گفت: با همکاری شرکت آبفا و مدیریت به عمل آمده، برداشت آب از سد اکباتان همدان را به شدت کاهش داده ایم و در حال حاضر آب شرب شهر همدان از آب‌های سطحی و چاه‌های آب شرب اطراف همدان تامین می‌شود تا آب سد اکباتان برای فصول گرم سال ذخیره شود.

ضروری گفت: هم اکنون ۲۴ درصد سد شیرین‌سو با حجم یک میلیون و ۸۰ هزار متر مکعب، ۹۸درصد سد کلان با حجم ۴۴میلیون و ۱۲۰ هزار متر مکعب و ۴۱ درصد سد سرابی با حجم سه میلیون و ۷۳۰ هزار متر مکعب پُر هستند.

سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان گفت: حجم ذخیره سد آبشینه نیز تا روز گذشته طی بارندگی‌های چند روز اخیر ۵۳۰ هزار مترمکعب بوده که با این میزان ۱۱ درصد حجم این سد پر بوده ضمن اینکه آب سد آبشینه از دو منبع سرریز سد اکباتان و رودخانه سیاه کمر تامین می‌شود.

برچسب ها: آب منطقه ای ، بارندگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.