سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت ذوب آهن اصفهان ۲۰ هزار میلیارد ریال در کردستان سرمایه گذاری می‌کند

سرپرست مدیریت شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: این شرکت برای تکمیل زنجیره ارزش سنگ آهن در کردستان ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد کرد.

ایرج رخصتی امروز در سنندج گفت: این استان جزو عرصه‌های غنی معدنی کشور است لذا این ظرفیت به علاوه حمایت مسوولان و وجود امنیت در این منطقه موجب ایجاد انگیزه شرکت ذوب آهن برای سرمایه گذاری در اینجا شده است.

سرپرست مدیریت شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: سرمایه گذاری این شرکت در تکمیل زنجیره ارزش سنگ آهن کردستان در سه فاز انجام می‌شود، فاز نخست شامل استخراج، فرآوری و دانه بندی، فاز دوم شامل تولید کنسانتره و گندله و فاز سوم هم تولید محصول نهایی یعنی شمش فولاد است.

او می گوید: براساس پیش بینی انجام شده این فعالیت در طی سه سال آینده به انجام می‌رسد و هر زمان که پهنه معدنی در اختیار ما قرار داده شود به سرعت عملیات اجرایی را آغاز می‌کنیم.

رخصتی گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان دارای شرکت‌های زیرمجموعه زیادی است که یکی از آن‌ها شرکت پویش معادن است که در عرصه‌های معدنی کشور فعالیت ویژه‌ای دارد و این شرکت برای انجام فعالیت‌های لازم در کردستان مستقر خواهد شد.

سرپرست مدیریت شرکت ذوب آهن اصفهان گفت:میزان سرمایه گذاری انجام شده این شرکت در فاز نخست طرح تکمیل زنجیره ارزش سنگ آهن در کردستان پنج هزار میلیارد ریال، فاز دوم ۱۵ هزار میلیارد ریال و فاز سوم هم پنج هزار میلیارد ریال است.

او می گوید:با اجرای این طرح برای بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد شد و به منظور کاهش هزینه‌ها هم اکثر این نیرو‌ها را از استان جذب خواهیم کرد.

تفاهم نامه سرمایه گذاری در تکمیل زنجیره ارزش سنگ آهن از اکتشاف و استخراج تا فرآوری کامل مواد معدنی امروز پنجشنبه بین شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان و استانداری کردستان امضا شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.