سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان ملل:

لایحه ضد مهاجرتی در انگلیس سیستم بین المللی را تضعیف می‌کند

لایحه ضد مهاجرتی در انگلیس با کنوانسیون پناهندگان در تضاد است.

فیلیپو گراندی، کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل گفت که تصویب «لایحه ضد مهاجرتی» در انگلیس می‌تواند به طور قابل توجهی سیستم بین المللی را تضعیف کند.

به نقل از رسانه‌های خارجی، فیلیپو گراندی، کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در واکنش به تصویب لایحه جنجالی «ملی و مرزها» در انگلیس طی بیانیه‌ای هشدار داد که تصویب لایحه ضد مهاجرتی می‌تواند به طور قابل توجهی سیستم بین المللی را تضعیف کند که فرصت جدیدی برای زندگی برای کسانی که از جنگ و آزار و اذیت فرار می‌کنند فراهم می‌کند.

گراندی گفت متاسفم از اینکه دولت انگلیس این لایحه را تصویب کرده است که قوانین و شیوه‌های تثبیت شده بین المللی حمایت از پناهجویان را تضعیف می‌کند. ناامیدکننده است که (انگلیس) روشی را انتخاب کرده است که هدف آن جلوگیری از پناهندگی بیشتر پناهجویان با وضعیت جدید، پایین‌تر، حقوق کمتر و تهدید دائمی اخراج است.

گراندی گفت این قانون این امکان را دارد که آنها را از حق پناهندگی در انگلیس محروم کند و با کنوانسیون پناهندگان در تضاد است.

گراندی با اشاره به اینکه او همچنین نگران است که انگلستان تلاش می‌کند تعهدات خود را برای محافظت از پناهندگان و پناهجویان به کشورهای دیگر زیر پا بگذارد، به برنامه این کشور برای اعزام مهاجران غیرقانونی به رواندا اشاره کرد.

این لایحه که شامل مقرراتی مانند زندانی کردن مهاجرانی که قصد ورود غیرقانونی به انگلستان‌ را دارند و سلب تابعیت شهروندان بدون اطلاع آنها را شامل می‌شود، با ۲۱۲ رای موافق در مقابل ۱۵۷ رای مخالف در مجلس اعیان این کشور تصویب شد.

این لایحه با تصویب ملکه الیزابت دوم به قانون تبدیل می‌شود.

به گفته کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) که به عنوان مجری کنوانسیون پناهندگان ۱۹۵۱ و پروتکل ۱۹۶۷ مربوط به وضعیت پناهندگان عمل می‌کند، حفاظت از پناهندگان مسئولیت اصلی کشورهاست.

کشورهایی که کنوانسیون ۱۹۵۱ را امضا کرده‌اند، موظف به حمایت از پناهندگان در داخل مرزهای خود و برخورد با آنها مطابق با استانداردهای بین المللی هستند.

ماده ۱۴ اعلامیه جهانی حقوق بشر بیان می‌کند که هر کس حق دارد به دلیل آزار و اذیت در کشورهای دیگر پناهنده شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.