سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۱۱ درصدی حوادث ناشی از کار در خراسان جنوبی

حوادث کارگری در واحد‌های تولیدی و صنعتی خراسان جنوبی، سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن ۱۱ درصد کاهش داشته است.

شرفی کارشناس مسئول بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در نشست هم اندیشی به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای گفت: پارسال به منظور بررسی وضعیت ایمنی و بهداشت کارگری و کارگاه‌ها ۷ هزار و ۱۲۶ بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار استان انجام شده و همچنین در این مدت حوادث کارگری در واحد‌های تولیدی و صنعتی نسبت به سال ۹۹، ۱۱ درصد کاهش داشته است.

او گفت: پارسال با وجود محدودیت اعتبارات، نیروی انسانی و شیوع کرونا، در سطح شهرستان بیرجند با هدف ارتقای فرهنگ ایمنی و کار ۲ هزار بازرسی انجام شد.

شرفی گفت: پارسال ۲۲ هزار نفر ساعت آموزش رسمی ایمنی در سطح استان برگزار شد.

کارشناس مسئول بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: همچنین در این مدت ۲ هزار درخواست سخت و زیان آور داشته ایم که با درخواست بازنشستگی پیش از موعد هزار و ۶۰۰ مورد مشاغل سخت موافقت شده است.


بیشتر بخوانید


او گفت: تاکنون ۲۵۰ نفر به عنوان مسئول ایمنی در کارگاه‌های استان مستقر شده اند.

شرفی گفت: در حال حاضر ۲۰۲ کمیته حفاظت فنی محیط کار در کارگاه‌های استان فعال هستند.

کسایی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیرجند در ادامه این نشست گفت: وجود ایمنی یکی از حقوق به حق کارگران در محیط کار است و این وظیفه به عهده سه ضلع کارگر، کارفرما و دولت است.

او گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا تهیه وسایل بهداشتی در محیط کار بر عهده دولت بود.

کسایی گفت: کارشناسان حرفه‌ای سفیران اصلی سلامت و ایمنی هستند؛ مطالبه گری از کارفرما و کارگر در خصوص رعایت نکات ایمنی با هدف کاهش خسارت‌های جانی و مالی از وظایف کارشناسان است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیرجند گفت: هر جایی که نیاز به حمایت باشد مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز کمک می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.