سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی ۲۶ ایستگاه شتاب‌نگار زلزله و برخط در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۶ ایستگاه شتاب‌نگار جدید زلزله و برخط نسل چهار در استان راه اندازی شد.

آقای مقصودی گفت: ۱۵ ایستگاه شتاب‌نگار جدید زلزله و ۱۱ ایستگاه شتاب‌نگار برخط نسل۴ در نقاط مختلف استان چهارمحال و بختیاری  نصب شد.

طی سال‌های گذشته ۲۰ ایستگاه شتاب‌نگار دیجیتال در چهارمحال و بختیاری نصب شده بود.

 زیر ساخت هفت ایستگاه شتاب‌نگار نسل جدید در سال ۱۳۹۸ در چهارمحال و بختیاری فراهم شد و نصب این دستگاه‌ها در شهر‌ها و مناطق لرزه‌خیز شهرکرد، فارسان، کوهرنگ، اردل، ناغان، بروجن، سامان انجام شده است.

 فاز دوم توسعه ایستگاه‌های شتاب‌نگار برخط نسل۴ در شهر‌های لردگان، شلمزار، گندمان، سرخون، بازفت، مال خلیفه، سودجان، بلداجی، دشتک و روستا‌های دوراهان و گراب می باشد که در صورت آماده‌سازی زیرساخت، ایستگاه‌ها تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه نصب می‌شود.

 ایستگاه‌های جدید شتاب‌نگاری زلزله نیز در مناطق سفیددشت، سورشجان، جونقان، دشتک، فرخشهر، مالخلیفه، بیدله، بن، هوره، لردگان، آلونی، سودجان، بازفت، دانشگاه شهرکرد، دوپلان نصب شده است.

 شبکه‌های شتاب‌نگاری و لرزه‌نگاری مهم‌ترین ابزار ثبت و مطالعه زمین‌لرزه‌ها هستند.

در صورت داشتن یک شبکه متراکم از دستگاه‌های شتاب‌نگار و لرزه‌نگار در استان، در هنگام وقوع زمین لرزه، ابعاد حوادث زلزله و خسارات ناشی از آن سنجیده می‌شود و سرعت در انتقال اطلاعات مربوط به شتاب زلزله به مراکز مدیریت بحران، زمینه افزایش سرعت عمل مسوولان مدیریت بحران و گسیل نیرو‌های امدادی به مناطق زلزله‌زده را فراهم می‌کند.


بیشتر بخوانید


بر اساس درجه‌بندی خطر نسبی زلزله در استان، مناطق اردل، آورگان، بابا حیدر، فارسان، طاقانک، سفید دشت، شلمزار، سورشجان، جونقان، دستگرد، کوهرنگ با خطر نسبی بسیار زیاد و مناطق بروجن، بلداجی، چمن گلی، دوراهان، سامان، سرخون، شهرکرد، فرادنبه، فرخشهر، بن و بوگه، گندمان، لردگان و ناغان با خطر نسبی زیاد تعیین شده اند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.