سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح بانک خون برای کودکان مبتلا به کم خونی در بلخ + تصاویر

رئیس صحت عامه طالبان در بلخ گفت: خون شما برای مریضانی هدیه می‌شوند که آنان برای زنده ماندن فکر می‌کنند نه برای زندگی کردن.

توانا گفت: با همکاری موسسه‌ی بنیاد کودک، بانک خون را برای درمان اطفال مبتلا به تالاسمی ایجاد کرده که اکنون در حدود ۲۰۰ کودک مبتلا به بیماری کم خونی در این مرکز تحت تداوی و درمان قرار دارند.

رییس صحت عامه طالبان در بلخ افزود: از این پس باشندگان شهر مزار شریف میتوانند به این شفاخانه مراجعه کرده و به کودکانی که از کم خونی رنج میبرند خون اهدا کند تا مشکلات آنان از این ناحیه حل گردد.

شماری از کودکانی که در بستر مریضی قرار دارند از این اقدام صحت عامه بلخ ستایش نموده گفتند در قسمت مشکلات بهداشتی ایشان باید از سوی وزارت بهداشت توجه بیشتر انجام شود تا مانند افراد سالم جامعه به زندگی عادی شان ادامه دهند.

به گفته پزشکان در این شفاخانه، تالاسمی یک بیماری ژنتیکی است که در این مرض، تعداد کرویات سرخ خون کم شده و فرد مبتلا، آکسیجن کمتر دریافت می‌کند که سبب مشکلات تنفسی میشود.

ریاست صحت‌عامه‌ی بلخ ضمن توزیع تحایف به کودکان مبتلا به تالاسمی، مردم را برای اهدای خون تشویق و ترغیب کرده افزود: از سوی پزشکان این شفاخانه، از کودکان مبتلا به تالاسمی مراقبت دوام دار صورت میگیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.