سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سد بالاخانلو تا دهه فجر آبگیری می‌شود

وزیر نیرو گفت: برای تکمیل و احداث سد بالاخانلو در بویین زهرا ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تأمین شده است و تا دهه فجر آبگیری می‌شود.

علی اکبر محرابیان در شورای اداری استان قزوین گفت: میانگین بارش استان ۳۱۶ میلیمتر است، اما در سال جاری ۲۲۰ میلیمتر بارش داشتیم که ۱۲ درصد نسبت به شرایط نرمال کاهش داشته است.

محرابیان افزود: ۲ میلیارد متر مکعب آب در استان قزوین مصرف که ۸۸ درصد در حوزه کشاورزی، ۸ درصد شرب و ۴ درصد هم در بخش صنعت استفاده می‌شود.

وی گفت: ۵ هزار و ۸۰۰ حلقه چاه فعال در استان وجود دارد و با مسلوب کردن چاه‌های غیرمجاز، سطح آب‌های زیرزمینی بالاتر می‌رود.

وزیر نیرو با اشاره به طرح‌های مهم در حوزه آب گفت: اولین طرح سد مخزنی نهب است که امیدواریم با اعتبار تخصیص یافته شاهد تکمیل طرح در سال جاری باشیم.

محرابیان افزود: شبکه آبیاری سد نهب ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تا ۲ سال آینده تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: برای تکمیل و احداث سد بالاخانلو ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تأمین شده است و تا دهه فجر آبگیری می‌شود.

به گفته وزیر نیرو؛ ماه آینده مناقصه تعیین پیمانکار برای احداث خط انتقال آب سد بالاخانلو برگزار می‌شود.

محرابیان بیان کرد: طرح آبرسانی آبیک با عنایت دولت با سرعت خوبی پیش می‌رود و امیدواریم تا تیرماه خط انتقال و تصفیه خانه احداث شود.

وی گفت: طرح آبرسانی به ۱۴ شهر و ۹۶ روستای استان از سد طالقان به قزوین، نیازمند ۳۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است و مذاکرات خوبی با بانک‌ها و سرمایه گذار‌ها انجام شده و مناقصه تا یک ماه آینده برگزار می‌شود.

وزیر نیرو همچنین گفت: استان ۸۰۰ روستا دارد که عملیات اجرایی آبرسانی ۹۶ روستا به مبلغ ۲۴۰ میلیارد تومان شروع شده است و با تخصیص اعتبار این امکان وجود دارد که تا پایان سال آبرسانی به این ۹۶ روستا انجام شود.

محرابیان گفت: در بوئین زهرا دانشگاه فنی و مهندسی که دانشگاه بسیار خوبی است نزدیک ۴ هزار دانشجو دارد و بیش از ۵۰ عضو هیئت علمی دارد و نیازمند تکمیل زیرساخت هاست و امیدواریم اعتبار خوبی برای این دانشگاه در نظر گرفته شود.

وی افزود: همچنین ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان استان قزوین به ویژه بوئین زهرا نیاز است که امیدواریم به تصویب برسد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.