سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد معاون وزیر راه و شهرسازی از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در قزوین

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در قزوین گفت: مسئولان استانی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن باید طبق برنامه زمان بندی شده عمل کنند.

علیرضا فخاری در جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن گفت: پارسال به دلیل پاره‌ای از مسائل استانی و کم توجهی ها، وقفه طولانی مدت در اجرا و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن رخ داد.

فخاری افزود: باید هرچه سریعتر در هر شهر دو برابر ثبت نام کنندگان، زمین تامین شود و به نظر می‌رسد شورای شهر سازی برای گسترش شهر، باید کاری انجام دهد.

برای اجرای پروژه‌ها ابتدا باید زمین مورد نظر تامین شود که بر اساس سرانه‌های عمومی تا به حال در حدود ۵۰۰ هکتار از اراضی مورد نیاز با قابلیت بار گذاری در استان قزوین شناسایی و تثبیت شده اند.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی؛ در تلاش هستیم مناسبات اجرایی آن را در دستور کار قرار دهیم تا ثبت نام کنندگان برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شوند تا در آینده نزدیک شاهد کلنگ زنی آن باشیم.

فخاری از ثبت نام ۹۸ هزار نفر در استان برای طرح نهضت ملی خبر داد و گفت: از این تعداد، ۶۱ هزار نفر پالایش شده اند و مراحل پایانی این پالایش هم در دستور کار قراردارد تا ثبت نام کنندگان نهایی معلوم شوند.

با توجه به اهمیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن، دستگاه‌های متولی و همچنین کارگزار و پیمانکار باید مسائل و مشکلات خود را عنوان کنند تا در اسرع وقت بررسی و حل و فصل شود.

تحویل پروژه در موعد مقرر به مردم، مهم‌ترین موضوعی است که باید مد نظر قرار گرفته و موانع و مشکلات در این راستا حل شود.

فراهم کردن زیر ساخت‌ها برای اجرای این طرح بزرگ از سوی دستگاه‌های اجرایی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در رابطه با سود بانکی وام‌های طرح اقدام ملی مسکن و جهش مسکن گفت: تلاش می‌شود که سود بانکی مورد تعدیل قرار بگیرد، اما این موضوع بستگی به شرایطی دارد که ما در آینده با آن مواجه خواهیم شد، اما وزارت راه و شهرسازی در تلاش ست این نرخ را کاهش دهد و به نرخ‌های پایین‌تر برساند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.