سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار اردبیل:

استاندارد زندگی مردم باید ۲ برابر شود

استاندار اردبیل گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در این استان وجود دارد، استاندارد زندگی مردم باید به ۲ برابر افزایش یابد.

سید حامد عاملی گفت: نقش کارگران به عنوان یکی از اقشار مهم در حیات یک جامعه به حدی است که روز کار و کارگر به موضوع ملی و حتی جهانی تبدیل شده است، زیرا این موضوع در حوزه‌های مختلف به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و انسانی اثرگذار است.

استاندار اردبیل امروز در جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اردبیل گفت: بخش‌های مختلف مجموعه‌های دولتی و غیردولتی نباید به موضوع نگاهی گذرا داشته باشند، چرا که برای جا انداختن اهمیت و نقش موضوع در جامعه، بسنده کردن به برگزاری مراسمی از این دست کفایت نمی‌کند.

به گفته او، در هر جامعه‌ای برای حرکت چرخ‌های اقتصادی و قرار گرفتن در مسیر توسعه، اساسی‌ترین عنصر نیروی انسانی است و اگر در حوزه اقتصادی کشور و استان بخواهیم به جایی برسیم، مهمترین مساله این است که در حوزه کار و کارگر اقدام جدی و اساسی انجام شود.

عاملی می گوید: ایجاد امنیت شغلی برای کارگر مهمترین کاری است که در حوزه اجتماعی می‌تواند ساختار جامعه را حفظ و تقویت کند و اگر شرایط شغل پایدار برای کارگران ایجاد شود، در تقویت سرمایه اجتماعی و قوام جامعه تاثیرگذار است و از نظر انسانی هم وقتی شغل ایجاد می‌شود، در زندگی فردی و رشد اجتماعی شخص و احقاق حقوق و برخورداری از زندگی شایسته اثر دارد.

استاندار گفت: وضعیت استان اردبیل از نظر شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی از وضعیت مناسب برخوردار نیست و فاصله این شاخص‌ها با متوسط کشوری قابل توجه است که این وضعیت تبعات سنگینی دارد.

به گفته او، بسیاری از مشکلاتی که امروز در جامعه دیده می‌شود، حاصل عقب ماندگی تاریخی استان اردبیل است و اگر قرار باشد همچنان بر مبنای وضعیت کنونی پیش برویم، هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد؛ ولی زمانی عقب ماندگی جبران می‌شود که تغییر در رویکرد و عملکرد اتفاق بیافتد.

استاندار اردبیل با اشاره به ظرفیت‌ها و امکانات استان اردبیل گفت: امنیت شغلی برای کارگر در واحدهای قدرتمند و دارای تولید خوب که در تامین نیازهای مجموعه خود توانا باشد، امکان‌پذیر است.

به گفته عاملی، اساس کار این است که مجموعه تولید کالا و خدمات خوب پیش برود و این مهم در قالب راهبردهای تحول‌آفرین حوزه اقتصادی استان اردبیل جمع‌بندی شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.