سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غول انرژی روسیه عرضه گاز به بلغارستان و لهستان را متوقف کرد

شرکت گازپروم اعلام کرد به دلیل امتناع بلغارستان و لهستان از پرداخت به «روبل» صادرات گاز خود را به این دو کشور به حالت تعلیق در می‌آورد.

شرکت گازپروم روسیه امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد عرضه گاز به لهستان و بلغارستان به دلیل عدم پرداخت به «روبل» روسیه از امروز (۲۷ آوریل) متوقف شده و تا زمان پرداخت طبق روال تعیین شده به همین حالت خواهد ماند.

به گزارش الجزیره، در این بیانیه همچنین آمده است از آنجایی که گاز از طریق بلغارستان و لهستان به کشور‌های ثالث نیز جریان می‌یابد، «در صورت خروج غیرمجاز گاز روسیه از حجم ترانزیتی به کشور‌های ثالث، عرضه ترانزیت به همان میزان کاهش می‌یابد».

وزیر انرژی بلغارستان اعلام کرده این کشور هزینه‌های تحویل گاز روسیه در ماه جاری را پرداخت کرده و این توقف برخلاف قرارداد موجود است. نخست وزیر بلغارستان نیز اعلام کرد اعلام کرد اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا به وی گفته نقض قرارداد از سوی شرکت گازپروم روسیه در واقع مشکل همه اتحادیه اروپا است و این اتحادیه پاسخ مشترکی به این اقدام خواهد داد.

در همین حال، شبکه المیادین از افزایش ۱۶ درصدی قیمت گاز در اروپا خبر داد. 

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که بلغارستان بیش از ۹۰ درصد نیاز‌های گازی خود را از طریق روسیه تامین می‌کند. دولت بلغارستان در بیانیه‌ای ضمن دادن اطمینان در این خصوص که «در حال حاضر» هیچ تصمیمی برای محدود کردن مصرف اتخاذ نشده است، خاطرنشان کرد «اقدامات لازم برای یافتن جایگزین برای تامین گاز طبیعی و مقابله با اوضاع» به عمل آمده است.

بعد از اعلام تحریم‌های کشور‌های بلوک غرب علیه روسیه، کرملین به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا هشدار داده بود اگر بهای گاز دریافتی خود را به روبل پرداخت نکنند؛ تامین گاز آن‌ها متوقف خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
شرکت گاز پروم قرارداد های معتبر بین المللی با کشور ها یا شرکت ها دارد و هرگونه کوتاهی در اجرای قرار داد ها منجر به پرداخت خسارت های نجومی به طرف های مقابل خواهد شد هرچند این پروسه ای زمان بر است . ایران بواسطه قطع گاز به ترکیه در سال های گذشته خسارت بالایی پرداخت کرده و در قرار داد با امارات هم به مبلغ های بالای پرداخت خسارت محکوم شده . شرکت روسی چنانچه نتواند یا نخواهد به تعهداتش عمل کند باعث خواهد شد اروپا به سراغ منابع تامین انرژی دیگری برود و درآینده گاز روی دست روسها باقی خواهد ماند . چین بدلیل فروش تولیداتش به خاورمیانه و اروپا ... نخواهد توانست گاز روسیه را بخرد . علاوه گازپروم در سرمایه گذاری و مشارکت و ادامه کار در پروژه های نفت و گاز خارج از روسیه به مشکل شدید برخواهد خورد . خود روسیه هم از درآمد فروش گاز محروم خواهد شد و چون همه قرارداد های بین المللی بر اساس پرداخت با دلار و یا یورو منعقد می شود پس پرداخت با روبل بدون توافق طرفین و تغییر قرار داد عملا غیرممکن و به ضرر روسیه هست
ناشناس
۱۸:۲۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه داره در تمام زمینه ها شکست می خوره. نمی شه با دنیا جنگید.
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
به این میگن قدرت... انتقال قدرت در سطح بین المللی داره به سرعت به پیش میره
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
آفرین آفرین آفرین زنده باد به خدا زنده باد
روسیه بزار اروپا بفهمد که با دم شیر هرگزن باید شوخی کرد
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر توافق وین انجام بشه به نفع ایران میشه چون میتونه گاز و نفت اروپا رو تامین کنه ولی در حد شوخیه چون اولا توافقی در کار نخواهد بود و به فرض محال توافقی هم بشه روسیه نمیزاره ایران صادراتی به اروپا داشته باشه

هیچی دیگه این وسط ما بدبختر شدیم...