سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره بازرگانی خارجی صمت بوشهر:

۶۶ درصد صادرات پارسال ایران به قطر از طریق گمرک‌های بوشهر انجام شد

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت استان بوشهر گفت: پارسال ۱۳۳ میلیون دلار کالا از ایران به کشور قطر صادر شد که ۶۶ درصد آن از گمرک‌های این استان صادر شده است.

احمد رجایی گفت: در این مدت ۸۰۸ هزار تن کالا به ارزش ۸۸ میلیون دلار از گمرک‌های استان بوشهر به کشور قطر صادر شد که از  این میزان حدود ۵۹ میلیون دلار ( معادل ۶۷ درصد) از گمرک بندر دیر  صورت گرفته است.

او می‌گوید: گمرک منطقه ویژه اقتصادی بوشهر رتبه دوم صادرات به کشور قطر را دارد و سال گذشته ۲۵ میلیون دلار کالا از این گمرک به مقصد قطر بارگیری شده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اعلام کرد که ۵۸ میلیون دلار از ارزش کل صادرات استان بوشهر به قطر کالاهای کشاورزی و صنایع غذایی و ۲۷ میلیون دلار را صنایع معدنی تشکیل می‌دهد.

رجایی می‌گوید: صنایع دستی و تولیدات دیگر نیز سه میلیون دلار از صادرات به قطر از طریق گمرک‌های استان بوشهر را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: پارسال ۱۹۳ قلم کالا از گمرکات بوشهر به قطر صادر شد که  گوجه فرنگی با ارزش ۲۰ میلیون دلار، سیمان و کلینکر هشت میلیون دلار، هندوانه و خربزه  ۶.۵ میلیون دلار، انواع سبزیجات ۶ میلیون دلار، میلگرد ۵.۵ میلیون دلار و میگوی دریایی و پرورشی ۵.۵ میلیون دلار کالاهایی هستند که بیشترین صادرات را از مقصد بوشهر به قطر داشته‌اند.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.