سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمک نقدی ایران به خانواده های قربانیان انفجار مزارشریف + عکس

سرکنسول ایران در مزارشریف گفت: ما همواره سعی کردیم در حوادث مختلف در کنار مردم افغانستان باشیم تا بتوانیم گوشه ای از رنج و مشکلات ملت دوست و برادر افغانستان را کاهش دهیم.

کمک های جمهوری اسلامی ایران به خانواده های شهدای مجروحین مسجد خاتم الانبیا «سه دوکان» شهرمزارشریف با حضور دیپلمات های ارشد ایران و مقامات گروه طالبان در بلخ اهدا گردید.

سید حسن یحیوی، سرکنسول ایران مقیم شهر مزارشریف گفت: ما در حد توان خواستیم با اهدای کمک های نقدی به خانواده های شهدا و افراد زخمی احساس همدردی و غم شریکی خودمان را ابراز کنیم و مجموع این کمک ها ۴۰هزار دالر می شود.

سید حسن یحیوی گفت: ابراز همدردی و غم شریکی ملت جمهوری اسلامی ایران را خدمت برادران افغانستانی خود عرض می کنم و این عمل وحشیانه از طریق افراد کور دل، جاهل و وحشی که دشمن اسلام و مسلمین هستند صورت گرفته است.

وی افزود: حمله هفته قبل بر مسجد سه دوکان در شهرمزارشریف که منجر به شهید و زخمی شدن ده ها انسان مسلمان گردید و طبق لیستی که در دسترس ما قرار گرفته تاکنون این حادثه خونین ٢٣ شهید و ٦٣ زخمی برجا گذاشته است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ما همواره سعی کردیم در حوادث مختلف همیشه در کنار مردم افغانستان باشیم و پس از تحولات در افغانستان بیشتر از ٣٠ هواپیما کمک های بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران به نقاط مختلف این کشور توزیع شده است.

یحیوی گفت: امیدوارم که این کمک ها و همکاری ها تداوم داشته باشد تا بتوانیم گوشه ای از رنج و مشکلات ملت دوست و برادر افغانستان را کاهش دهیم.

در همین حال شماری از خانواده های شهدا و زخمیان حادثه خونین مسجد سه دوکان به خبرنگاران می گویند دشمنان اسلام و وطن، اینبار فقیر ترین قشر را در دیار مولا علی به خاک و خون کشیدند که این افراد فقط به دنبال یک لقمه نان بودند و اکنون که نیستند خانواده هایشان گرسنه هستند.

آنان افزودند: کمک های حکومت به خانواده های شهدا و تداوی مجروحین باید تداوم پیدا کند چون واقعا آنان نیازمند هستند و اکنون نان آور خانه های شان شهید یا زخمی شده اند.

گفتی است که این کمک ها از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) به خانواده های شهدا و مجروحین توزیع گردیده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.