سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیاز کرمانشاه به بیمارستان ۷۵۰ تختخوابی/نیاز ضروری دانشگاه علوم پزشکی به ساخت پردیس

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : نیاز کرمانشاه به بیمارستان ۷۵۰ تختخوابی روز به روز در حال افزایش است، چرا که پیری جمعیت، قطب بودن غرب کشور و از طرفی تغییر سبک زندگی مردم همه نشان می‌دهد باید از همین حالا فکر افزایش تخت‌های بیمارستانی باشیم.

محمدی به شیوع کرونا هم در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت : در دوران کرونا کمبود تخت‌های بیمارستانی به شدت احساس می‌شد و باید از همین حالا برای وقوع موج‌های بعدی این بیماری و شاید موارد مشابه آن چاره اندیشی کنیم.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تجربه تلخ زلزله سال ۱۳۹۶ بار سنگینی به حوزه درمان استان تحمیل کرد و نشان داد که باید هرلحظه برای وقوع چنین حوادث تلخی آماده باشیم.

اینکه با گذشت هفت سال پروژه بیمارستان ۷۵۰ تختخوابی کرمانشاه تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد پیشرفت داشته نشان می‌دهد باید یک قرن دیگر برای افتتاح آن انتظار بکشیم!

خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته قرار بر این است که این پروژه در لیست مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان قرار گیرد و برای این کار ۷۰۰ میلیارد تومان درخواست شده است.

از طرفی استاندار برای تکمیل این پروژه پیگیر مذاکره با نهاد‌های خصوصی و نیمه خصوصی و حتی نهاد‌های دولتی است تا به هر طریق ممکن بصورت مشارکتی این پروژه را به سرانجام برساند.

پیگیری از محل ماده ۵۶ قانون الحاق برای دریافت ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات هم برای ساخت این بیمارستان در حال انجام است تا نهایتا یکی از این راه‌ها به نتیجه رسیده و بتوانیم هرچه سریعتر شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

اگر همین حالا حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار تامین شود، نهایتا پروژه ظرف سه سال آینده تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

دو برابر شدن تعداد دانشجویان رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی

محمدی به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت : بر اساس این مصوبه تعداد دانشجویان رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی باید ظرف سه سال آینده دو برابر شود و این درحالیست که همین حالا فضای کافی برای دانشجویان فعلی را نداریم و نیاز است که هرچه سریعتر پردیس دانشگاه احداث شود.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پردیس دانشگاه در سال ۱۳۹۴ در وسعت ۵۵ هکتار کلنگ زنی شده و قرار بود نهایتا ظرف سه تا چهار سال به بهره برداری برسد که متاسفانه به دلیل مشکلات بودجه‌ای این امر محقق نشد.

دانشکده پزشکی، پیراپزشکی، پرستاری، داروسازی، دندانپزشکی، بهداشت، تغذیه، فناوری‌های نوین و توانبخشی در این پردیس ساخته علاوه بر این‌ها کلینیک دندانپزشکی، پردیس بین الملل، فن بازار، ستاد مرکزی دانشگاه، برج پژوهشی، مرکز مطالعات، آزمایشگاه جامع، مجموعه فرهنگی، کتابخانه، مرکز خدماتی و رفاهی، مسجد، سلف سرویس، مرکز آزمون‌ها و مهارت‌های بالینی و باشگاه و رستوران در این پردیس احداث می‌شود.

اکنون دانشکده دندانپزشکی با مساحت یازده هزار متر مربع بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته و امیدواریم امسال به بهره برداری برسد.

پیشرفت دانشکده پزشکی هم حدود ۲۰ درصد بوده و کار‌های ساخت آن در حال انجام است.

پیشنهاد دریافت ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این پردیس در سفر ریاست جمهوری به استان داده شده این ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل ساخت دانشکده دندانپزشکی و پزشکی و انجام محوطه سازی این دو دانشکده هزینه می‌شود.

اعتبار لازم برای تکمیل کامل پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دو هزار میلیارد تومان است در در شرایط فعلی در صورت تخصیص این میزان اعتبار پردیس ظرف چهار سال تکمیل و آماده بهره برداری می‌شود.

در صورت تکمیل پردیس دانشگاه، ظرفیت آموزش همزمان هشت هزار دانشجو در این مجموعه فراهم می‌شود .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.