سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۰۰ میلیون تومان صرف تجهیزات پارک‌های شهرکرد

سال گذشته ۹۰۰ میلیون تومان در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد هزینه تجهیزات پارک‌ها شد.

سیدرضا هاشمی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد گفت: پارسال در این سازمان ۹۰۰ میلیون تومان هزینه تجهیزات پارک‌ها شد و با این بودجه نصب سه بازی و تهیه، تولید و نصب ۱۰۰ نیمکت بتنی، ۱۰۰ سطل زباله، ۳۰ نیمکت و میز ناهارخوری و ۲۵۰ پایه چراغ و تعمیر ۱۰۰ سطل زباله قدیمی انجام شد.

مبلمان شهری طیف وسیعی از تجهیزات را شامل می‌شود که تنها تجهیزات و مبلمان پارکی، مرتبط با سازمان سیما، منظر شهرداری شهرکرد است.

تامین مبلمان شهری علاوه بر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری، سازمان خدمات فرهنگی هنری شهرداری، سازمان حمل و نقل شهرداری و خدمات شهری نیز در تامین آن مسئولیت دارند.

مبلمان ایستگاه‌های اتوبوس مربوط به سازمان حمل و نقل شهرداری و استقرار نیمکت و سطل‌های زباله در سطح شهر از وظایف خدمات شهری و تابلو‌های مغازه‌ها مربوط به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری است.


بیشتر بخوانید


سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد تمام بودجه تخصیصی را صرف تجهیز و نوسازی تجهیزات و مبلمان پارکی می‌کند.

در بیشتر موارد مبلمان مورد استفاده را خود سازمان تولید می‌کند و تنها در مواردی که هزینه تولید از خرید تجهیزات آماده بیشتر می‌شود و تولید به صرفه نیست، آن‌ها را خریداری می‌کند.

هر ساله این سازمان بر اساس ردیف بودجه تخصیصی که به صورت ماهانه و یا در بازه‌های سه یا شش ماهه تخصیص داده می‌شود نسبت به تعمیر و نوسازی تجهیزات و مبلمان پارکی اقدام می‌کند.

با بودجه تخصیص در هر نوبت اجازه خرید ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان مبلمان داده می‌شود که رقمی ناچیزی برای این منظور است، چون این مبلمان شامل تجهیزات پارک‌ها، پایه‌های روشنایی برق، دستگاه‌های ورزشی و بازی پارک‌ها و نمیکت‌ها و سطل‌های زباله می‌شود.

متاسفانه بودجه سازمان که امسال یک میلیارد تومان در نظر گرفته شده و هنوز این مبلغ ابلاغ و تخصیص داده نشده است، برای تجهیز و نوسازی مبلمان یک پارک ملت شهرکرد نیز کافی نیست.

اکنون تعداد زیادی تاب و سرسره شکسته در پارک‌های شهرکرد وجود دارد که تعمیرات و خرید لوازم یدکی آن‌ها به تنهایی به یک میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

اموال عمومی شهرداری مربوط به همه شهروندان و با هزینه‌کرد از درآمد‌های عمومی شهرداری و جیب شهروندان تامین می‌شود و همه باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند و فرهنگ نگهداری مبلمان و تجهیزات شهری را به کودکان آموخت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.