سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح جذب سرمایه‌گذار یا شریک جدید برای واحد‌های راکد و نیمه‌تعطیل فارس

استاندار فارس گفت: حدود ۷۰۰ واحد راکد و نیمه‌تعطیل در فارس وجود دارد که با اجرای طرح جذب سرمایه‌گذار یا شریک جدید، بخش عمده آن‌ها احیا می‌شوند.

محمد هادی ایمانیه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: با همکاری شهرک‌های صنعتی و سازمان صمت استان تا ۱۵ اردیبهشت لیستی از کارخانه‌هایی که راکد یا نیمه‌تعطیل هستند و یا حتی ساخت آن‌ها تکمیل نشده تهیه شود.

او گفت: این لیست از طریق صدا و سیما، رسانه‌ها، فضای مجازی و بیلبورد‌های سطح شهر باید اطلاع‌رسانی شود تا سرمایه‌گذار جدید برای آن‌ها جذب شود.

 ایمانیه گفت: در بین این کارخانه‌های راکد، نیمه‌فعال و تکمیل نشده استان فارس واحد‌هایی هستند که صاحبان آن‌ها حاضرند به صورت مشارکتی کار را دنبال کنند یا کارخانه را به صورت کامل به سرمایه‌گذار جدید واگذار کنند.

به گفته استاندار فارس، این امر اگر محقق شود به نفع سرمایه‌گذار است، چون بسیاری از مراحل اداری کار پیش رفته و استعلامات لازم گرفته شده است.

او گفت: نزدیک به ۷۰۰ واحد تولیدی در استان فارس داریم که راکد و نیمه‌تعطیل هستند و با این طرح می‌توان بخش عمده آن‌ها را به چرخه تولید بازگرداند.

ایمانیه گفت: امروز در این جلسه پرونده ۱۱ واحد تولیدی و کارخانه که مشکلاتی با سازمان‌های مختلف و بانک‌ها داشتند مطرح شد که مشکلات ۱۰ واحد برطرف شد و رفع مشکل یک واحد نیز به جلسه فردا موکول شد.

او گفت: اگر لازم باشد برای رفع مشکل این واحد تولیدی به تهران می‌رویم و در سطح وزارت مشکل آن‌ها را پیگیری می‌کنیم، همچنین چند روز پیش نیز برای رفع مشکل کارخانه کاغذ زاگرس به تهران رفته و مسائل این کارخانه را برطرف کردیم.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.