سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشن استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه کردستان برگزار شد

جشن استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشکده علوم پایه دانشگاه کردستان با حضور دانشجویان برگزار شد.

رحمت صادقی در مراسم جشن استقبال از دانشجویان دانشکده علوم پایه که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، ضمن خوش‌آمد گویی به دانشجویان ورودی جدید اظهار داشت: جامعه دانشگاهی دانشگاه کردستان از حضور دوباره دانشجویان بعد از دو سال بسیار خوشحال است، زیرا دانشگاه بدون حضور دانشجو مانند کالبد بدون روح است و این عدم حضور دانشجو، دانشگاه را بی معنا میکند.

رییس دانشگاه کردستان با اشاره به جمعیت ۱۲ هزار نفری دانشجو در دانشگاه کردستان گفت: دانشگاه کردستان، دانشگاه مادر استان بوده و جمعیتی بالغ بر ۸ هزار نفر دانشجوی کارشناسی، ۳ هزار و ۵۰۰ نفر کارشناسی ارشد و حدود ۵۰۰ نفر دانشجوی دکتری در آن مشغول به تحصیل هستند.

صادقی گفت: این دانشگاه ۴۰۰ عضو هیأت علمی، ۵۰۰ کارمند و قریب به ۲۲۰ رشته مقطع دارد و دارای ۸ دانشکده است که در آینده نزدیک ۳ دانشکده دیگر به این دانشگاه ملحق خواهد شد.

به گفته صادقی، ۸۰۰ دانشجوی خارجی از ۹ ملیت مختلف از جمله عراق، سوریه، افغانستان، نیجریه و اندونزی و … در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و در آینده نزدیک این تنوع افزایش می‌یابد.

او می گوید: دانشگاه به لحاظ کیفیت سطح علمی و آموزشی، دانشگاه قابل قبول و خوبی است و اساتید و دانشمندان برتر بین المللی بسیاری در دانشگاه حضور دارند.

رییس دانشگاه کردستان گفت: در سال گذشته دانشگاه کردستان از لحاظ «ارتباطات بین المللی» دانشگاه برتر کشوربود و تعداد دانشجوی خارجی، تبادل دانشجو و استاد، برگزاری دوره‌های تحصیلی مشترک با دانشگاه‌های خارجی، تفاهم نامه‌ها، وبینار‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی، گرنت‌ها و طرح‌های پژوهشی بین المللی و … موجب شد تا دانشگاه کردستان، دانشگاه برتر از نظر ارتباطات بین المللی در سطح کشور باشیم.

صادقی گفت: امیدواریم روز به روز شرایط آموزش، خوابگاه‌ها، سلف سرویس، رفاهی و ورزشی را بهتر و مناسب‌تر کنیم و در این چندسالی که در خدمت شما دانشجویان هستیم فرصت خوبی را در اختیارتان قرار دهیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.