سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد

پرداخت ۲۲ هزار فقره ‎وام ازدواج در سال ۱۴۰۱

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲۲ هزار فقره ‎وام قرض‌الحسنه ازدواج به ارزش ۲ هزار و ۷۲۴ میلیارد تومان پرداخت شده است.

مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در توئیتی در خصوص آخرین وضعیت اعطای ‎وام قرض‌الحسنه ازدواج در بانک‌ها نوشت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا امروز ۲۹۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند و  ۲۲ هزار فقره وام به ارزش ۲۷ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

به گفته او ، ۷۵ هزار نفر در حال عقد قرارداد در بانک و تکمیل مدارک مورد نظر برای دریافت وجه وام هستند و مابقی هم با توجه به گذشت زمان کوتاه ثبت‌نام در سایت، در انتظار تعیین شعبه هستند.

او گفت: اما ۳۷ روز اول سال ۱۴۰۰،  ۱۶۷ هزار و ۸۱۱ نفر ثبت نام کردند و فقط ۱۲ هزار و ۹۶۰ فقره پرداخت شد. حدود ۴هزار نفر هم در مرحله عقد قرارداد در بانک بودند. آمار گویاست بر اساس شواهد نمی‌توان ‎قضاوت کرد.

امروز انتقادهایی در خصوص اینکه بانک ها در اعطای تسهیلات ازدواج، به بخشنامه‌های ابلاغی متعهد نیستند و با تحمیل شرایط سلیقه‌ای در مورد تضمین و اعتبار سنجی، پرداخت وام را به تاخیر می‌اندازند، در فضای مجازی شده بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
mostafa sohraby
۱۴:۱۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
مسعولان محترم باید بین سود بانک وجلوگیری از گسترش فساد یکی را انتخواب کنند جوانان ایرانی حاضر هستند با دادن سفته بازپرداخت را تضمین کنند درغیر اینصورت به زندان میروند وجوانی خود را به بانک فاسد شما میدهند باز هم کافی نیست وحتما باید ضامن کارمند باشد با حکم شما ازدواج فقط برای کارمندان مفت خور شما حلال است شما ازدواج را هم بر مردم حرام کرده اید انتظار دارید فساد ریشه کن بشود
همش دروغه دروغ کذب....
۱۸:۳۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
همش دروغه و کذب دروغ دروغ