سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش نظارت بر مناطق حفاظت شده جانوری سبزوار

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار از افزایش نظارت بر مناطق حفاظت شده جانوری سبزوار همزمان با فصل زاد و ولد آهوان و دیگر گونه‌های جانوری خبرداد.

حمیدرضا صادقی گفت: همزمان با فصل زاد و ولد آهوان و دیگر گونه‌های جانوری عملیات نظارت و پایش مناطق حفاظت‌شده زیستی در شهرستان‌های سبزوار، داورزن و ششتمد بیشتر شده است.

او گفت: محیط‌بانان در ماه‌هایی که فصل طبیعی زادآوری آهوان است با پایش مستمر برای مقابله با هرگونه فعالیت ویرانگر متجاوزان به محیط زیست مانع زنده‌گیری بره‌ها و شکار آهوان می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: منطقه حفاظت شده شیراحمد در غرب خراسان رضوی یکی از زیستگاه‌های مهم آهوان ایران است که به منظور ارتقای امنیت این زیستگاه، فعالیت کارشناسان و محیط‌بانان محیط زیست در قالب واحد‌های گشت به منظور پایش مستمر در این منطقه افزایش یافته است.

صادقی گفت: بیشتر گونه‌های جانوران وحشی در فصل بهار شروع به زایمان می‌کنند از این رو کوهنوردان، دوستداران طبیعت و ساکنان محلی هنگام حضور در این عرصه‌ها و در صورت مواجهه با نوزادان جانوران باید از نزدیک شدن به آن‌ها پرهیز کرده و از آن‌ها فاصله بگیرند.

او گفت: قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال، گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمچه و پرندگانی نظیر بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه‌های شاخص جانوری در مناطق حفاظت‌شده پروند و شیراحمد شهرستان سبزوار هستند.

۲ منطقه حفاظت شده شیراحمد و پروند با مجموع مساحت ۳۹ هزار هکتار و همچنین مناطق شکار ممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت ۱۰۸ هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های سبزوار، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی قرار دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.