سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه کشاورزی کهگیلویه با اجرای پروژه آبرسانی به حومه غربی دهدشت

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تسریع در روند اجرایی پروژه آبرسانی به حومه غربی دهدشت ۵۲میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافته است.

کیامرث حاجی زاده ضمن اشاره به راکد بودن پروژه آبرسانی به حومه غربی دهدشت گفت: می‌طلبد مسئولان کهگیلویه با پیگیری مشکلات روند اجرایی آن را سرعت بخشند.

او پیشرفت فیزیکی این طرح را ۲۵ درصد اعلام کرد و گفت: با بهره‌برداری و تکمیل این طرح کشاورزی شهرستان کهگیلویه توسعه خواهد یافت.

به گفته حاجی زاده، علت راکد ماندن پروژه ها معارضات اجتماعی است که مسئولان با سعه صدر بیشتر باید نسبت به رفع این معضل اقدام کنند.

او می گوید: با اجرای پروژه آبرسانی به دهدشت غربی پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی به زیرکشت محصولات زراعی می رود و موجب تقویت معیشت ساکنان روستاهای این منطقه خواهد شد.

رئیس اداره منابع آب کهگیلویه گفت:  اجرای این پروژه عظیم آبی با هدف تامین آب اراضی دهدشت غربی شامل روستاهای لیر بزرگ، لیر کوچک و حوزه چنگلوا از سال ۹۰ آغاز شده است .

سید هادی خاضع می گوید: مرحله اولیه این طرح شامل ایستگاه پمپاژ ثانویه، مخزن پنج هزار متر مکعبی، محوطه سازی و قسمتی از خط انتقال می شود که  در حال حاضر حدود ۵۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او عملیات مرحله دوم این پروژه شامل را  سد انحرافی، آبگیر و اصلاح پمپاژ اولیه  برشمرد و  پیش بینی کرد با توجه به سفر هیات دولت و در اولویت قرار گرفتن این طرح روند اجرایی آن  تسریع شود.

شهرستان کهگیلویه با ۱۵۳ هزار تن جمعیت بیش از ۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که درصد کمی از این اراضی آبی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.