سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت مجدد کتابخانه سیار در یزد

سرپرست فرمانداری یزد از فعالیت مجدد کتابخانه سیار در نواحی کمتر برخوردار این شهرستان خبر داد.

سید محمدرضا مدرسی گفت: بنا‌ها و امکاناتی که در حوزه‌های مختلف به خصوص کتابخانه‌های عمومی برای ما به یادگار مانده، حاصل تلاش‌ها و دلسوزی‌های گذشتگان و مردمان فرهنگ‌دوست این دیار است. لازم است ما تلاش کنیم این میراث ارزشمند و ماندگار را به شایستگی به آیندگان تحویل دهیم.

او خواستار ارتباط بیشتر حوزه‌های فرهنگی و کتابخانه‌ها با مجامع خیری، صاحبان صنایع و محافل پزشکی استان و شهرستان برای بهره‌گیری از ظرفیت این بخش‌ها در توسعه فضا‌های کتابخانه‌ای و تأمین منابع کتابخانه‌ها شد.

این موضوع را مدرسی در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مطرح کرد.

رقیه دوست فاطمی‌ها مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: با افتتاح کتابخانه مرکزی، شهرستان یزد در سرانه زیربنای کتابخانه‌ای از جایگاه هفتم استان به جایگاه چهارم ارتقا پیدا کرد.

به گفته او  استان یزد براساس اعلام مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، جایگاه نخست کشور را در سرانه مطالعه دارد. در تلاشیم با توسعه کمی و کیفی زیرساخت‌ها، این جایگاه حفظ شود و سرانه مطالعه نیز به شکل چشمگیری ارتقا یابد.

دوست فاطمی‌ها خواستار پیگیری برای اختصاص بودجه لازم برای آغاز عملیات توسعه کتابخانه آذریزدی، اختصاص اتوبوس و بودجه لازم برای راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق کمتر برخوردار شهرستان شد.

او گفت: شهرستان یزد در حال حاضر ۲۸ باب کتابخانه فعال دارد که از این تعداد، یک باب روستایی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.