سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرکز ترک اعتیاد بانوان در منطقه اروند راه اندازی می شود

مدیرتوسعه اجتماعی و ورزشی سازمان منطقه آزاد اروند از پیگیری ها برای راه اندازی مرکز ترک اعتیاد بانوان در این منطقه خبر داد.

پیمان ادیبی، مدیرتوسعه اجتماعی و ورزشی سازمان منطقه آزاد اروند در نشست هم اندیشی برای راه اندازی مرکز ترک اعتیاد بانوان گفت: روسای بهزیستی آبادان و خرمشهر با همکاری کمیسیون بانوان فرمانداری‌های این ۲ شهرستان تا ۱۰ روز آینده فرصت دارند که اقدامات لازم برای تاسیس این مرکز در منطقه آزاد اروند را بررسی کنند.

او از پیگیری‌ها برای آغاز هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی و دریافت مجوز این مرکز درمانی بانوان مبتلا به اعتیاد خبر داد.

این مسئول فراهم کردن بستری برای جلوگیری از بازگشت دوباره معتادان به مصرف مواد مخدر را ضروری دانست و گفت: با همکاری مراکز فنی و حرفه‌ای و با هدف کارآفرینی و اشتغالزایی، آموزش‌ها و مهارت‌های لازم در اختیار بهبود یافتگان اروند نشین قرار خواهد گرفت.

پیش از این نیز بهزیستی خرمشهر اعلام کرده بود به ترک کنندگان اعتیاد تسهیلات اشتغال زایی پرداخت می کند.

مدیرتوسعه اجتماعی و ورزشی سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: اگر هر یک از مسئولان فرمانداری یا بهزیستی بتوانند مکان‌های بدون استفاده ارگان‌های دولتی که می‌توان از آن بعنوان ساختمان مرکز ترک اعتیاد بانوان استفاده کرد را پایش و رصد کنند، سازمان منطقه آزاد وعده خواهد داد تا در تجهیز و راه اندازی آن همکاری کند.

برگزاری دوره جلوگیری از ابتلای کارگران به اعتیاد

او از برگزاری دوره‌ای پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر برای کارگران شاغل در منطقه آزاد اروند در ۱۳ کارگاه مستقر در منطقه نیز خبر داد و گفت: با توجه به گسترش آمار اعتیاد و جلوگیری از آسیب‌های متعدد اجتماعی ناشی از مصرف مواد مخدر دوره‌های آگاه سازی و پیشگیری ابتلا به اعتیاد برای کارگران را به منظور ایمن سازی محیط کار و با همکاری مدیران عاملشان برگزار خواهد شد.

آقای ادیبی مربیان این دوره‌های آموزشی را اساتیدی از دانشگاه علوم پزشکی آبادان اعلام کرد.

به گفته این مسئول طرح پیشگیری از اعتیاد از هفته کارگر آغاز شد و در روز‌های آینده برای معلمان، دانش آموزان و خانواده هایشان نیز برگزار خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.