سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از دستگیری قاچاقچی و کشف سلاح تا توقیف بار آویشن کوهی

مهم‌ترین حوادث ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

ترفند انتقال تریاک با هندوانه

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۲۹۲ کیلو تریاک در بازرسی از یک دستگاه کامیون حامل بار هندوانه خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: شب گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان زرین‌دشت هنگام کنترل محسوس و نامحسوس محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل بار هندوانه مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران انتظامی کامیون مذکور را به مقر انتظامی دلالت و در بازرسی از آن موفق شدند ۲۹۲ کیلو تریاک که به صورت کاملا حرفه‌ای زیر بار هندوانه جاسازی شده بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، هر چند که ممکن است قاچاقچیان برای حمل مواد مخدر به هرگونه ترفندی متوسل شوند، اما به لطف خداوند منان در مقابل جدیت و تجارب ارزشمند ماموران پلیس ناکام خواهند ماند.

دستگیری قاچاقچی و کشف سلاح و مهمات

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: با دستگیری یکی از اعضای باند قاچاق سلاح، ۱۱ قبضه اسلحه جنگی و شکاری و مقداری مهمات مربوطه کشف شد.

سردار یوسف ملک‌زاده گفت: در اجرای طرح مبارزه با سلاح و مهمات غیرمجاز در فارس، ماموران پلیس امنیت عمومی لارستان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یکی از اعضای باند حرفه‌ای قاچاق سلاح تعدادی اسلحه را از استان‌های غربی و شرقی خریداری و پس از ورود به فارس در منزل خود در یکی از روستا‌های این شهرستان (لارستان) دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مذکور اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند ۱۱ قبضه سلاح جنگی و کمری و ۱۸۱ عدد تیر مربوطه و مقداری ساچمه و چاشنی قاچاق کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در این خصوص یکی از اعضای باند قاچاق سلاح دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، تلاش برای دستگیری دیگر اعضای این باند به صورت ویژه در دستور کار پلیس است.

سردار ملک‌زاده گفت: پلیس به طور جد با عاملان فروش سلاح غیرمجاز برخورد شدید خواهد کرد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده اینگونه موارد سریعا موضوع را با پلیس از طریق سامانه ۱۱۰ در میان بگذارند.

توقیف خودرو سمند با ۱۴۸ کیلو تریاک در سپیدان

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان از کشف ۱۴۸ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از سواری سمند خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار گفت: مأموران پلیس مبازه با مواد مخدر شهرستان سپیدان حین گشت‌زنی و اجرای تور ایست و بازرسی مقطعی به یک خودرو سمند مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه به اخطار پلیس اقدام به فرار کرد.

او گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به تاریکی هوا و موقعیت جغرافیایی منطقه راننده خودرو را رها و متواری شد، در بازرسی از این سواری ۱۴۸ کیلو تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان گفت: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد.

او، به شهروندان توصیه کرد در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان مواد مخدر و هرگونه بی نظمی و اخلال در نظم عمومی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و موضوع را اطلاع دهند.

سارق خودرو‌های پراید در شیراز دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری سارق خودرو با ۹ فقره سرقت در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی گفت: درپی سرقت چند دستگاه خودرو پراید در سطح شهر شیراز، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان شعبه مبارزه با سرقت خودرو پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: کارآگاهان شعبه مبارزه با سرقت خودرو پلیس آگاهی با بررسی صحنه وقوع جرم و اقدامات فنی، علمی و پلیسی یک متهم را با یک دستگاه خودرو پلاک جعلی شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام انتظامی گفت: متهم در بازجویی‌های مقدماتی به ۴ فقره سرقت خودرو پراید و ۵ فقره سرقت درون خودرو در سطح شهر شیراز اعتراف کرد، خودرو‌های مکشوفه پس از انجام مراحل قانونی به مالباختگان تحویل داده شد.

سرهنگ حبیبی گفت: در ادامه تحقیقات مشخص شد متهم خودرو‌های مدل پایین که از نظر سیستم ایمنی ضعیف بودند را مورد سرقت قرار داده و پس از باز کردن قطعات، خودرو‌ها را در سطح شهر رها می‌کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد و از شهروندان خواست حتی الامکان خودرو خود را در نقاط خلوت و فاقد تردد پارک نکنند و آن را به تجهیزات ضد سرقت از قبیل؛ قفل پدال، قفل فرمان و سویچ مخفی مجهز کرده تا از بروز سرقت پیشگیری کنند.

 کشف ۶۰ فقره سرق در کوار 

فرمانده انتظامی کوار در تشریح عملکرد پلیس در فروردین‌ماه، از کشف ۶۰ فقره سرقت و ۵ کیلو و ۵۷۸ گرم مواد مخدر در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: پلیس شهرستان کوار با بسیج کلیه امکانات و جلب مشارکت مردمی در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، مبارزه با سارقان و سوداگران مرگ را به صورت مستمر در دستور کار خود قرار داده است.

او گفت: ماموران پلیس در فروردین‌ماه سال جاری ۱۴ سارق دستگیر و ۶۰ فقره سرقت اعم از کابل و سیم برق، اماکن خصوصی، داخل خودرو و قطعات آن را کشف کردند.

فرمانده انتظامی کوار از کشف ۱۰ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال انواع کالای خارجی قاچاق و دستگیری ۵ نفر در این رابطه خبر داد و گفت: توقیف ۱۳۸ دستگاه وسایط نقلیه متخلف از دیگر نتایج این طرح‌ها بود.

سرهنگ هاشمی با قدردانی از همکاری و مشارکت خوب مردم با پلیس، گفت: تلفن ۱۱۰ در کلیه ساعات شبانه‌روز آماده دریافت هرگونه گزارش از سوی شهروندان عزیز می‌باشد.

کشف زمین خواری میلیاردی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف زمین خواری به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: در پی کسب اخباری مبنی بر تصرف گسترده اراضی ملی توسط افرادی سودجو در بخش "جنت" این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او گفت: در این رابطه ماموران به همراه نماینده اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند ۱۵ هکتار از اراضی ملی که افرادی با احداث بنا و حصارکشی اقدام به تصرف غیرقانونی کرده بودند رفع تصرف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب گفت: کارشناسان ارزش زمین‌های مذکور را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

توقیف بار آویشن کوهی در فسا

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۲۰۵ کیلوگرم آویشن کوهی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: ماموران انتظامی بخش نوبندگان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو ۲۰۵ کیلوگرم آویشن کوهی قاچاق و فاقد مجوز از اداره محیط زیست کشف شد، کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی فسا گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد و بار مکشوفه تحویل اداره محیط زیست شهرستان شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.