سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیاز جدی کشور به شفاف سازی اطلاعات اقتصادی و مالی

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس گفت:برخی بانک‌هابرای اعطای تسهیلات خردبه صد‌ها قاعده متوسل می‌شوندتایااصلا وام را پرداخت نکنند ویااگرپرداخت کردندکاری کنندکه وام گیرنده پشیمان شود.

طاهری صبح امروز در حاشیه جلسه‌ای در استانداری زنجان گفت: حل مشکلات کشور منوط به فهم درست مشکل است؛ اساسی‌ترین و بنیانی‌ترین آن‌ها عدم عزم جدی در شفافیت اطلاعات دقیق از توزیع ثروت در کشور است.

او می گوید: تضاد و تناقض برنامه‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف سبب گسست یکپارچگی کشور در زمینه‌های مختلف شده است؛ در واقع نیاز جدی کشور شفاف شدن اطلاعات مالی و اقتصادی افراد و سازمان و نهاد‌ها است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس گفت: اگر توانستیم حداقل یک تصویر روشن از این حوزه بدست بیاوریم، قطعاً راه حل نیز در داخل آن قابل دستیابی است و  نیازی به تئوری‌پردازی‌های فلسفی و اقتصادی و فرهنگی نیست و عدالت در توزیع فرصت‌ها و امکانات و ثروت راه حل پیش رو است.

او در ادامه گریزی به موضوع بدهکاران و ابر بدهکاران بانکی زد و گفت: چرا بانک‌ها از اعلام نحوه دریافت و استمهال‌های عجیب و غریب و مدت دریافت وام‌ها و عدد قطعی اصل و فرع آن وام‌های رانتی طفره می‌روند؟

طاهری گفت: اگر همین موضوع با جزئیات مشخص شود، راه حل نیز در داخل آن قابل جستجو است و بعد مشخص خواهد شد که چرا برخی بانک‌ها برای پرداخت وام‌های کوچک به صد‌ها قاعده متوسل می‌شوند تا یا اصلا وام را پرداخت نکنند و یا اگر پرداخت کردند کاری کنند که وام گیرنده با نخستین دریافت وام به فکر توبه نصوح دریافت وام باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۳۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
در مورد ترکیه رفتن وخریدن سیسمونی خانواده رئیس مجلس شفاف سازی شد حالا نوبت استعفا ایشان ومعذرت خواهی از مردم بابت اینکه در دفاع از تولید داخلی سخن گفتند ولی از ترکیه خرید میکنند هست.